Gra Eldritch to strzelanka z 2013 roku napisana przez Davida Pittmana i wydana przez amerykańskie niezależne studio Minor Key Games. Inspiracją były książki HP Lovecrafta i elementy rozgrywki z gier "roguelike".
Gracze wcielają się w rolę badaczy z lat 20. XX wieku w fabule inspirowanej mitami Cthulhu. Mogą dzierżyć zarówno pistolety, jak i posługiwać się zaklęciami. Świat jest generowany proceduralnie, co oznacza, że za każdym razem jest inny. W grze występuje forma permanentnej śmierci, w której wszystkie przedmioty są tracone - tylko pieniądze przechowywane w banku zostają zatrzymane. Konstrukcja świata jest otwarta, można skorzystać z bocznych ścieżek i ukrytych przejść. Należy unikać wszechobecnych pułapek, które im dalej dotrzemy tym stają się bardziej wymyślne i lepiej zamaskowane.
Technicznie gra przypomina Minecrafta - lochy zbudowane są z wokseli, a efekty np. magii symbolizują piksele. Na AmigaOS 4 grę przeniósł kas1e i wymaga opengles2.library, 256 MB pamięci graficznej i 512 MB pamięci operacyjnej.