Od 3 tygodni dostępny jest kolejny, siódmy odcinek o "Dread", gdzie możemy zobaczyć, a raczej usłyszeć dźwięki w klonie gry Doom, który powstaje na Amigę 500. Projektem zajmuje się KK/Altair (Krzysztof Kluczek), okrojona jest mocno rozdzielczość gry, sprity i tekstury pochodzą z projektu FreeDoom, zaś mapy tworzy sam.
Dodano: 2021-05-21 14:45, Autor: st, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 6511 english translation »
Doom na A500 - czas na dźwięk
-
komentarz #1 wysłany: 2021-05-22 07:50
Sam fakt, że to działa to jest mistrzostwo koderskie. Doom to dopiero śmigał na 486 i to co najmniej 50Mhz. Mam wersję 486DX 25Mhz i sporo brakuje do płynności. Tylko gdzie A500, a gdzie 486 ?!
-
komentarz #2 wysłany: 2021-05-22 12:15 w odpowiedzi na komentarz #1
To jest sprzęt 7 lat poprzedzający premierę tej gry. Oczywiście nie jest to gra 1:1, ale efekt i klimat jest podobny i to jest super w tym porcie.
-
komentarz #3 wysłany: 2021-05-22 12:41
Widzę że autora bardziej kręci robienie filmików na YT niż dokończenie gry. Zresztą sam nie raz wypowiadał się że on w sumie to nie wie czym ma być jego produkcja, wspominał że bardziej by wolał skręcić w stronę Heretica/Hexena. No i wciąż brak testów na realnym sprzęcie... oj nie wierzę w sukces tego projektu. :-|
-
komentarz #4 wysłany: 2021-05-22 13:33 w odpowiedzi na komentarz #3
Projekt jest całkowicie hobbystyczny, po godzinach, ciężko w naszym środowisku wymagać terminów od prywatnych osób, jeśli nawet amigowe firemki mają je gdzieś. Co do realnego sprzętu to racja, ciekawe jak wtedy to będzie działać.
-
komentarz #5 wysłany: 2021-05-22 18:07 w odpowiedzi na komentarz #3
Dobrze, że Ty bardzo wspierasz środowisko tak wartościowymi komentarzami.
-
komentarz #6 wysłany: 2021-05-28 19:00 w odpowiedzi na komentarz #3
Brak testów na realnym sprzęcie? Przyznam się, że widziałem ten projekt przede wszystkim na prawdziwym sprzęcie. Ja w doomowanki grać nie lubię ale na wrocławskim party Decrunch 2019 mój (prawie 10-letni wówczas) syn bawił się tą grą odpaloną na prawdziwej Amidze i przez pół godziny zanudzał autora pytaniami i "radami".
-
komentarz #7 wysłany: 2021-05-28 19:52 w odpowiedzi na komentarz #6
No to dawaj wideo.
-
komentarz #8 wysłany: 2021-05-29 14:11 w odpowiedzi na komentarz #7
Nie nagrywałem. 😃 Poza tym tam akurat było wsadzone jakieś słabsze turbo. Nie pamiętam jakie, bo nie znam się na tych nowych dopałkach do klasyka. Kojarzę karty turbo z lat 1995-2003. Później irytowało mnie rozbudowywanie klasyka i zupełnie przestałem śledzić rynek takich urządzeń.
Amiga z tą grą była wystawiona przez kilka godzin w otwartej, dziennej części party (dlatego wpuszczono dziecko). Każdy mógł pograć ile chciał i pogadać z KK, który cały czas kręcił się w okolicy i chętnie odpowiadał na pytania. Generalnie to bardzo otwarty człowiek. 😃
Ciekawe, bo ja nawet nie wiedziałem, że odrobinę go znam od wielu lat. Okazało się, że pomagał mi kilka razy. 😃 Było to na (niestety nieistniejącym już) forum warsztat.gd. Taka bardzo fajna strona i forum dla twórców gier. Bardzo lubiłem to miejsce, bo był tam nacisk na stronę techniczną robienia gier. Prawie nie było wątków na tematy marketingowe, nie było gadania o fotelach do firmy czy pensjach w gamedev. Była czysta radość tworzenia. I było trochę osób (wśród nich KK), które potrafiły jeszcze robić wszystko od zera, bez użycia jakichś silników czy gotowców. Bardzo ciekawe dyskusje się wywiązywały.
Niestety w ostatnich kilku latach forum bardzo podupadło. Kiedyś dziennie było kilkanaście czy kilkadziesiąt postów. Pod koniec 1-2 tygodniowo. 😕 Szkoda, bo nie znalazłem podobnego miejsca w sieci. 🥲
-
komentarz #9 wysłany: 2021-05-30 10:18 w odpowiedzi na komentarz #3
Więcej optymizmu kolego. Ja jestem za tym żeby ukończył Doom, a później skręcił w stronę Heretica/Hexena. Nie mam nic na przeciwko
- Discord
-
Online: 5
- Cizar
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze