AmigaSoft na Facebooku zaprezentował obrazki przedstawiające działającą wersję Pythona 3.8 pod AmigaOS 4: jest to port, który stworzyłem, aby przetestować moją nową clib2 i współdzielone obiekty (plus mnóstwo innych zmian). To działa. Wydaje się, że działa. Na przykład moduł cmath używa obiektu .so i nowych złożonych funkcji w clib2. Jest kilka modułów do dodania. Jednak w przypadku nowych zmian w newlib powinno być również łatwe ponowne skompilowanie.
Dodano: 2021-02-17 16:57, Autor: st, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 2257
Powstaje port Pythona 3.8.7
-
komentarz #1 wysłany: 2021-02-17 17:54
Nie jestem fanem Pythona ale trochę go znam i używam, bo skubany bywa całkiem przydatny i pomocny. Fajnie, że powstaje wersja 3.8 na AmigaOS4.
Po niebieskiej stronie Python się trochę zaniedbał odkąd Yomgui zajął się życiem zapominając o Blenderze i Pythonie. Mam nadzieję, że kiedyś znów ruszy, bo to co zostało zrobione działa bardzo zgrabnie.
-
komentarz #2 wysłany: 2021-02-18 15:43
Na razie programiści portują to co im przydatne. Chciałbym kiedyś móc zobaczyć jakiś prosty edytor typu Mu-Editor (to naprawdę nie jest high-tech, a o niebo lepsze jak Notatnik), mieć możliwość zainstalowania PyGame (podstawowa biblioteka do gier, praktycznie każda książka dla młodzieży do nauki programowania w Pytonie bazuje na PyGame). Żeby za pomocą PIP-a szła normalnie instalacja wszystkich pakietów tak jak w innych systemach, nierealne... Tak to mamy kolejne "amigowe Pytony", jak jest "amigowa Java". Fajnie jakby powstawało coś dla użytkowników. A tak... "za chwilę" powstanie port morfosowy z większym numerkiem, znów przepychanki będą po forach, a przeciętny użytkownik jak miał guzik z tego, tak mieć będzie dalej.
-
komentarz #3 wysłany: 2021-02-18 17:48 w odpowiedzi na komentarz #2
Z tego co zerkałem to PyGame maksymalnie bazuje na SDL2. AmigaOS4 ma chyba całkiem zgrabne SDL2. Pod MorphOS SDL2 po bardzo długim czasie ruszył i podobno jest już na sensownym poziomie. Ja nie będę sprawdzał, bo po wielu wielu latach wreszcie poduczyłem się odrobinę AmigaOS/MorphOS API i mogłem powiedzieć papa wszystkim SDLom... Zawsze o tym marzyłem.
Ale wracając do PyGame to większość składników pewnie już jest. Tylko ktoś musiałby się za to zabrać, poskładać do kupy, pozbierać, wymusić na luldziach zajmujących się SDL2 i Pythonem ewentualne dodatkowe elementy jeżeli by ich brakowało.
Masz trochę racji, że w amigowym świecie często coś utyka tak w połowie drogi. Niby coś jest ale takie nieskończone. Ktoś się znudził, nie ma czasu, ma inne zajęcia...
- Discord
-
Online: 8
- AmiKit
- Cizar
- Heng
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- spazma
- SZAMAN
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze