Do naszego katalogu czasopism o Amidze dodaliśmy dwa archiwalne pisma - nasz magazyn eXec, który w formie papierowej ukazywał się w latach 2000/2001 (teraz w katalogu można zobaczyć wszystkie okładki) oraz magazyn Amiga Minus, który w formie html pojawił się w trzech numerach w 2001 roku.
Dodano: 2021-01-11 13:31, Autor: redakcja, Kategoria: Publicystyka, Liczba wyświetleń: 2214
Dwa archiwalne czasopisma w katalogu: eXec i Amiga Minus
- Discord (online: ) «»
-
Online: 12
- Adam_M
- AmiKit
- Archi-TECH
- Cizar
- Drako/Crowley
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- Patu
- spazma
- SZAMAN
- ZeeWolf
-
komentarz #1 wysłany: 2021-01-11 18:16
Pamiętam, że do któregoś numeru Amiga Minus pisałem coś w stylu recenzji książki do OpenGL. Takiej wielkiej, grubej cegły w twardej okładce wydanej przez Helion. Starałem się ją zrecenzować z amigowego punktu widzenia i jej przydatności pod AmigaOS. Ciekawe, że książka była wtedy świeżo wydana (kupiona w EMPIKu), a amigowa implementacja akcelerowanego na B/CVision3D OpenGL (StormMESA) wydawała się znacznie wyprzedzać wszystko co w książce opisywano. Używając A1200 z BlizzardPPC 603/160 z 060/50, 64MB RAM i BVision3D czułem się jakbym wtedy używał stacji roboczej z przyszłości. Dosłownie niemal SiliconGraphics. Był tam na przykład taki fragment:
"(...) oprócz wyświetlania ładnego teksturowanego obrazka, chcemy także polatać nad terenem. Aby to osiągnąć, musimy rysować teren bez teksturowania - głównie dlatego, że teksturowanie na zwykłym komputerze PC przebiega zbyt wolno jak na potrzeby animacji."
"(...) możesz stworzyć wersję z teksturowaniem lub bez, przynajmniej do czasu aż sprzętowe akceleratory 3D staną się bardziej powszechne."
Zabawne, nie? Dziwnie się wtedy poczułem, bo na Amidze oczywiście coś tak prostego działało idealnie, z wygładzaniem tekstur, mgłą, w wysokiej rozdzielczości. A książka przecież była wtedy niedawno wydana. Nigdy później już nie poczułem, że Amiga jest tak bardzo „na czasie”.
- Discord
-
Online: 12
- Adam_M
- AmiKit
- Archi-TECH
- Cizar
- Drako/Crowley
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- Patu
- spazma
- SZAMAN
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole