Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2017-03-11 15:03, Autor: st, Kategoria: Publicystyka, Liczba wyświetleń: 3504

A A A

Recencja i test: Warp3D i Warp3D Nova

Rafał Chyła na swoim blogu opublikował dwa artykuły związane z Warp3D - pierwszy dotyczy pakietu Warp 3D Southern Islands, a drugi to test możliwości sterowników Warp3D Nova: Warp 3D Nova wprowadził nową erę do amigowego świata 3D. Jest zdecydowanie szybciej i lepiej. Niemniej pierwsze testy pokazują, że choć weszliśmy do innej ligi, wciąż w amigowej obsłudze akcelerowanej grafiki 3D występują pewne anomalie.


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 9
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • CizarCizar
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • Marek_BMarek_B
  • Nightmare777Nightmare777
dołącz do kanału »
Rafał Gdaniec
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2017-03-12 00:26

Fajnie, że Amiga robi postępy w 3D, ale to i tak jest daleko w tyle za czołówką w peletonie o masowego klienta.
Wystarczy spojrzeć na produkcje konsolowe i pc.
A nauka programowania w Warp3D może okazać się zbyt trudna i skomplikowana.
W dodatku to programowanie tylko w języku C pod system AmigaOs także jest obce dla wielu programistów Amigowych,
którzy programowali przeważnie dema i gry tylko w assemblerze Motoroli 6800x0 na CPU, Copper i Blitter bez obsługi akceleracji 3D.

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #2 wysłany: 2017-03-12 06:37 w odpowiedzi na komentarz #1

A nauka programowania w Warp3D może okazać się zbyt trudna i skomplikowana.

Wszystko się robi shaderami które są wszędzie takie same na amidze, mac, windows, linux, konsolach i na stronach www.
Jak się raz nauczysz przyda się wszędzie.
Warp3D nova to tylko parę dodatkowych funkcji do zasilania tych shaderów w dane.

W dodatku to programowanie tylko w języku C pod system AmigaOs także jest obce dla wielu programistów Amigowych,
którzy programowali przeważnie dema i gry tylko w assemblerze Motoroli 6800x0 na CPU, Copper i Blitter bez obsługi akceleracji 3D.


To musieliby być ludzie którzy kiedyś używali a500 i nie przeszli na a1200.
Takich ludzi prawie nie ma.

Odpowiedz

Rafał Gdaniec
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2017-03-12 12:48 w odpowiedzi na komentarz #2

A1200 sprzętowej obsługi 3d nie miała i Amiga była w tyle za resztą platform.
To dotyczy wszystkich komputerów Amiga z lat 90tych.
Dema z efektami 3D i gry tworzyli głównie na CPU.
Umiejętności programowania systemu AmigaOS nie była do tego potrzebna.
Chyba, że ktoś tworzył programy użytkowe pod system, a takich osób jest mało.
Znajomość programowania w C pod system to rzadka umiejętność wśrod amigowców.
Potrzebne są kursy w tym temacie.

Odpowiedz

maka
Marcin Szmolda
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2017-03-12 14:05 w odpowiedzi na komentarz #3

Bardzo by sie przydaly

Odpowiedz

swinkamor12
Marian Nowicki Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik Katowice

komentarz #5 wysłany: 2017-03-12 17:15 w odpowiedzi na komentarz #3

Dema z efektami 3D i gry tworzyli głównie na CPU.
Umiejętności programowania systemu AmigaOS nie była do tego potrzebna.



Wprost przeciwnie. Jak w grafice wszystko jest robione za pomocą CPU to nie ma sensu robić obsługi myszy i klawiatury samemu, lepiej użyć systemu.

Potrzebne są kursy w tym temacie.

Jest parę, ale może rzeczywiście trzeba je zabrać w całość.

Odpowiedz

maka
Marcin Szmolda
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2017-03-17 22:02 w odpowiedzi na komentarz #5

Odn kursu opengl

https://keasigmadelta.com/blog/new-opengl-tutorials-coming/

Odpowiedz

Discord
Online: 9
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • CizarCizar
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • Marek_BMarek_B
  • Nightmare777Nightmare777
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę