Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2004-05-13 00:00, Autor: pz, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 3213

A A A

PowerIcons - wersja dla AmigaOS 4.0

Massimo Tantignone wespół z Eleną Novaretti przeportowali pod AmigaOS 4.0 obsługę ikon PNG w formacie PowerIcons. Zrzuty ekranu ilustrujące owe ikony w okienkach Workbencha znajdują się tutaj i tutaj.


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 7
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • CizarCizar
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
Paweł Stefański
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2004-05-13 07:19

Nie chce byc zgryzliwy czy cos ale czemu system Amigowy tworzy sie zaczynajac od latek?

Odpowiedz

Tomasz Kaczanowski
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2004-05-13 08:21 w odpowiedzi na komentarz #1

Nie chce byc zgryzliwy czy cos ale czemu system Amigowy tworzy sie zaczynajac od latek?
No co chcesz... Prawdziwy Amigowy system musi miec cos wspolnego z poprzednikami po za nazwa )) No a latki od dawna zwiazane sa z amiga

Odpowiedz

Krzysztof Szymański
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2004-05-13 08:22 w odpowiedzi na komentarz #1

Przecież wiadomo jakie priorytety mają użytkownicy systemów amigowych. Twórcy nowego systemu odpowiadają na potrzeby rynku zwyczajnie.

Odpowiedz

MaaG^dA
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2004-05-13 09:57 w odpowiedzi na komentarz #3

Przecież wiadomo jakie priorytety mają użytkownicy systemów amigowych. Twórcy nowego systemu odpowiadają na potrzeby rynku zwyczajnie.

Dziwne.. a mi się wydawało, iż format png jest znany już od baaaardzo długiego czasu, a jego zamiplementowanie w icon.library nie powinno stanowić problemu (przecież datatypes też są...). Więc nie wiem, dlaczego trzeba było czekać na reakcję osób trzecich? Czyżby ikony w formacie png był aż taki niebieski.. że do tego cudownego OS4 się nie nadaje ?? Btw. na shotach widać, że nawet te znane glowicons w wersji podrasowanej przez png wyglądają znacznie lepiej...

Odpowiedz

Przemysław Apollo
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2004-05-13 11:10 w odpowiedzi na komentarz #1

Nie chce byc zgryzliwy czy cos ale czemu system Amigowy tworzy sie zaczynajac od latek?


Tego typu usprawnienia będą zawarte dopiero w wer. 4.1, 4.2. Wiele było głosów o potrzebie polepszenia wyglądu ikon i zamiast czekać do czasu zaimplementowania tych funkcji w OS mogą lub nie zinstalować sobie PI. Hyperion chyba nie powinien zakazywać robienia innym poprawek do systemu? Tym bardziej jeśli nie są obowiązkowe.
TTengine jest także w wersji dla MOS. Czy to oznacza, że w MOSie zaczyna się od łatek? Nikt nie każe go instalować.

Odpowiedz

Mufa
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2004-05-13 11:33 w odpowiedzi na komentarz #1

Nie chce byc zgryzliwy czy cos ale czemu system Amigowy tworzy sie zaczynajac od latek?

Chyba jednak jestes zgryzliwy. Bo to nie Hyperion zaczyna od latek. To ze ktos sobie jakies latki napisze to jego sprawa, oficjalna czescia systemu to przeciez nie jest. I dobrze bo ja z dobrodziejsw tej latki korzystac nie mam zamiaru.
Z czystej ciekawosci jednak spytam, czy w poweicons moga wystepowac animowane ikonki ?
Bo w takim np. linuksie raczej nie, czy byly w MOSie to juz nie pamietam. Lecz jesliby mialo sie okazac ze ikony nie moga byc animowane, to dla mnie bylby to ogromny krok wstecz w porownaniu do glowicons, czy innych amigowych odmian ikon.

Odpowiedz

Marcin Sokołowski
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2004-05-13 12:26

Fajne ikonki, powinny powstac jakies kilka lat wstecz

Mam tylko zastrzezenia do wygladu ikonki katalogu... brrr.. dlaczego oni uparli sie na te teczki ? AmigaOS zawsze mial inny poglad na wyglad ikonki katalogu
No i jeszcze jeden z katalogow na jednym shocie ma nazwe folder costam.. bueee..

Odpowiedz

Jacek Piszczek
Czytelnik

komentarz #8 wysłany: 2004-05-13 13:21 w odpowiedzi na komentarz #7

Uparli na teczki? No niezupełnie. To co widzisz to zwykłe ikonki dla KDE. Gdzieś nawet mam je na HD.

Odpowiedz

Paweł Stefański
Czytelnik

komentarz #9 wysłany: 2004-05-13 16:12 w odpowiedzi na komentarz #6

No to ja przepraszam...nie przeczytalem uwaznie newsa. Rzeczywiscie to uzytkownicy portowali a nie developerzy AOS'a... Choc wydaje mi sie to dalej smieszne...

Odpowiedz

Krzysztof Miłota
Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2004-05-13 16:14 w odpowiedzi na komentarz #9

No to ja przepraszam...nie przeczytalem uwaznie newsa. Rzeczywiscie to uzytkownicy portowali a nie developerzy AOS'a... Choc wydaje mi sie to dalej smieszne...

A co w tym miesznego? To űe kto chce mieę ikonki PNG, czy to űe ich obsugi nie ma AmigaOS4.0?

Odpowiedz

Fei
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #11 wysłany: 2004-05-13 19:22 w odpowiedzi na komentarz #10

A co w tym miesznego? To űe kto chce mieę ikonki PNG, czy to űe ich obsugi nie ma AmigaOS4.0?

Śmieszne jest to, że od paru lat nie potrafisz sobie ustawić poprawnie kodowania polskich znaków. Może pora poprosić kogoś bardziej rozgarniętego o pomoc?

Odpowiedz

Jacek Piszczek
Czytelnik

komentarz #12 wysłany: 2004-05-13 20:23 w odpowiedzi na komentarz #9

Rzeczywiscie to uzytkownicy portowali a nie developerzy AOS'a...

Massimo Tantignone jest developerem OS4.

Odpowiedz

Krzysztof Miłota
Czytelnik

komentarz #13 wysłany: 2004-05-13 21:03 w odpowiedzi na komentarz #11

<cite>A co w tym miesznego? To űe kto chce mieę ikonki PNG, czy to űe ich obsugi nie ma AmigaOS4.0?</cite> <p align="justify">Śmieszne jest to, że od paru lat nie potrafisz sobie ustawić poprawnie kodowania polskich znaków. Może pora poprosić kogoś bardziej rozgarniętego o pomoc?</p>

Ja potrafi. To ta stronka jest jako odporna na moje ustawienie charsetu na amigapl. Inaczej jej zmusię nie potrafi, a nie bd pisa zamiasz űóę zolc.

Odpowiedz

Marcin Kuliński
Czytelnik

komentarz #14 wysłany: 2004-05-13 22:48 w odpowiedzi na komentarz #13

Ja potrafi. To ta stronka jest jako odporna na moje ustawienie charsetu na amigapl. Inaczej jej zmusię nie potrafi, a nie bd pisa zamiasz űóę zolc.

Masz racje, teraz jest duzo lepiej.

MSPANC

Odpowiedz

Kornel Lesinski
Czytelnik

komentarz #15 wysłany: 2004-05-14 01:41

Na AmiWest było zapowiadane (z uwagą śledziłem radyjko , że "to nie jest możliwe w obecnej wersji systemu, wymaga zmian w graphics.library, które są planowane dopiero w kolejnych wersjach OS4", a tu się okazuje że jednemu developerowi wspólnie z "panią kapitan pegasos" udało się przeskoczyć ze dwie wersje OS4 obalając jeden z bastionów morphosa - nastąpiło odbicie kraciastej piłeczki i teraz kopiowanie idzie w drugą stronę )
Ale na szczęście ten patch został częścią OS4 i Prawdziwi Amigowcy niezmiennie będą mogli używać Prawdziwie Amigowych ikon. AGA4Ever!

Odpowiedz

Kornel Lesinski
Czytelnik

komentarz #16 wysłany: 2004-05-14 01:43 w odpowiedzi na komentarz #15

poprawka: Ale na szczęście ten patch nie został częścią OS4 i Prawdziwi Amigowcy niezmiennie będą mogli używać Prawdziwie Amigowych ikon. AGA4Ever!

Odpowiedz

Krzysztof Miłota
Czytelnik

komentarz #17 wysłany: 2004-05-14 08:51 w odpowiedzi na komentarz #14

<cite>Ja potrafi. To ta stronka jest jako odporna na moje ustawienie charsetu na amigapl. Inaczej jej zmusię nie potrafi, a nie bd pisa zamiasz űóę zolc.</cite> <br> <br> <p>Masz racje, teraz jest duzo lepiej. <br> <br> MSPANC</p>

Bardzo mieszne. Ani nie dziaa ustawianie odpowiedniego charsetu ani nie dziaa poprawnie cytowanie. Nie moűna zrobię tego tak jak to dziaa na PPC?

Odpowiedz

Krzysztof Miłota
Czytelnik

komentarz #18 wysłany: 2004-05-14 08:53 w odpowiedzi na komentarz #17

Ale piknie usuwa liter L z kreseczk : przykad "","".

Odpowiedz

Krzysztof Miłota
Czytelnik

komentarz #19 wysłany: 2004-05-14 08:57 w odpowiedzi na komentarz #17

Mae sprostowanie ostatniego zdania. Powinno wygldaę tak: Nie moűna zrobię tego tak jak to dziaa na stronie PPA?

Odpowiedz

Fei
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #20 wysłany: 2004-05-14 09:39 w odpowiedzi na komentarz #19

Mae sprostowanie ostatniego zdania. Powinno wygldaę tak: Nie moűna zrobię tego tak jak to dziaa na stronie PPA?

Ty jesteś takim idiotą, czy udajesz?

Odpowiedz

Jacek Piszczek
Czytelnik

komentarz #21 wysłany: 2004-05-14 11:35 w odpowiedzi na komentarz #19

A nie możesz po prostu BEZ polskich liter zacząć pisać skoro nie potrafisz ich u siebie poprawić?

Odpowiedz

Krzysztof Miłota
Czytelnik

komentarz #22 wysłany: 2004-05-15 09:53 w odpowiedzi na komentarz #20

<cite>Mae sprostowanie ostatniego zdania. Powinno wygldaę tak: Nie moűna zrobię tego tak jak to dziaa na stronie PPA?</cite> <p align="justify">Ty jesteś takim idiotą, czy udajesz?</p>

adnie to tak osdzaę. Moűe najpierw sprawd czy wszystko dziaa poprawnie. Ja uűywam IBrowse2.3 i nie zamierzam przerzucaę si na jaki produkt mikrosoftu. A pisaę bd z polskimi literkami, bo jest taka moűliwoę. A űe przeczenie charsetu na amigapl nie dziaa to nie moja wina. Niech to kto sprawdzi. Juű zraszt na tym portalu o tym pisano, tak jak i z problemem przy cytowaniu i wczaniu podgldu.

Odpowiedz

Krzysztof Miłota
Czytelnik

komentarz #23 wysłany: 2004-05-15 09:55 w odpowiedzi na komentarz #21

A nie możesz po prostu BEZ polskich liter zacząć pisać skoro nie potrafisz ich u siebie poprawić?

Nie bed pisa bez polskich liter jak jest taka moűliwoę. A moűe ty mi powiesz jak je wczyę, moűe o czym nie wiem.

Odpowiedz

Marcin Kuliński
Czytelnik

komentarz #24 wysłany: 2004-05-15 10:01 w odpowiedzi na komentarz #21

A nie możesz po prostu BEZ polskich liter zacząć pisać skoro nie potrafisz ich u siebie poprawić?

Raczej nie, przeciez napisal: nie bd pisa zamiasz űóę zolc

- Nic sie ojciec nie zmienil!
- A w co sie mialem zmienic? W matke?

Odpowiedz

Tomisław Kityński
Redaktor

komentarz #25 wysłany: 2004-05-15 19:31 w odpowiedzi na komentarz #22

A űe przeczenie charsetu na amigapl nie dziaa to nie moja wina.

Zakładam, że chodzi o przełączenie, a nie przeczenie — możesz opisać co dokładnie robisz, że Ci to nie działa, bo do tej pory, oprócz Ciebie, nikt kto użwa x-amiga-pl do wprowadzanie polskich znaków nie miał z tym problemu, niezależnie od użytego browsera.

Juű zraszt na tym portalu o tym pisano, tak jak i z problemem przy cytowaniu i wczaniu podgldu.

Cytowanie to inna sprawa, fakt, trzeba je poprawić, bo niepotrzebnie w zasadzie dodałem eskejpowanie "entities" (jak widać różne browsery słabo sobie radzą ze standardem), niestety usunięcie tego to nie tlko zakomentowanie paru linijek kodu i choć nie jest zwolnennikiem odkładania tego ad mortam defecatam, to w tej chwili nie zrobię tego.

Odpowiedz

Kornel Lesinski
Czytelnik

komentarz #26 wysłany: 2004-05-15 22:31 w odpowiedzi na komentarz #25

<p align="justify">Cytowanie to inna sprawa, fakt, trzeba je poprawić, bo niepotrzebnie w zasadzie dodałem eskejpowanie "entities" (jak widać różne browsery słabo sobie radzą ze standardem), niestety usunięcie tego to nie tlko zakomentowanie paru linijek kodu i choć nie jest zwolnennikiem odkładania tego <cite>ad mortam defecatam</cite>, to w tej chwili nie zrobię tego.</p>

Ee.. zwalasz na browsery, a poprostu przy cytowaniu dales o jeden escape za duzo. Popatrz w zrodlo. Jest: $amp;lt;cite$amp;gt; (zmienilem & na $)
Moze jest tidylib dla javy? Przydlaby sie.

Odpowiedz

Krzysztof Miłota
Czytelnik

komentarz #27 wysłany: 2004-05-16 08:38 w odpowiedzi na komentarz #25

<cite>A űe przeczenie charsetu na amigapl nie dziaa to nie moja wina.</cite> <p align="justify">Zakładam, że chodzi o przełączenie, a nie przeczenie &mdash; możesz opisać co dokładnie robisz, że Ci to nie działa, bo do tej pory, oprócz Ciebie, nikt kto użwa x-amiga-pl do wprowadzanie polskich znaków nie miał z tym problemu, niezależnie od użytego browsera.</p> Napisze teraz bez polskich liter. Zgadza sie chodzi o przelaczanie, ale oczywiscie polskie literki zginely. Oto przyklad: "a"="", "c"="ę", "e"="", "l"="", "n"="ď", "o"="ó", "z z kreska"="", "z z kropka"="ű". Teraz bedze dokladnie widac co sie dzieje z polskimi znaczkami przy ustawionym sliderze na amigapl.

Odpowiedz

Krzysztof Miłota
Czytelnik

komentarz #28 wysłany: 2004-05-16 08:41 w odpowiedzi na komentarz #27

Oczywiscie padlo cytowanie (z mojego powodu) bo chcialem recznie poprawic Nie bede tego jeszcze raz przepisywal, wiadomo o co chodzi i jakie znaki znikaja. Na razie pisze bez polskich liter, bo widze ze to nie dziala

Odpowiedz

Discord
Online: 7
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • CizarCizar
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę