Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2003-10-26 00:00, Autor: kb, Kategoria: Wydarzenia, Liczba wyświetleń: 3716

A A A

O.A.S.E. 2003 - filmiki

Na poprzednich imprezach amigowych ciekawość wzbudzała gra Quake w wersji dla AmigaOS 4, tym razem zademonstrowano natywną wersję Duke Nukem 3D. Grę można obejrzeć na zdjęciach oraz w ruchu na krótkich filmikach wykonanych niestety tylko telefonem komórkowym.

Najciekawszy z tych filmików pokazuje reboot systemu AmigaOS 4 od momentu resetu do ponownego uruchomienia. Całość trwa niewiarygodnie szybko, pomimo tego, że system dla A1 nadal nie wyszedł z fazy alpha. Jak dodaje Hans-Joerg Frieden proces bootowania nie jest dokończony, np. sterownik IDE cały czas działa w trybie PIO 1. Całość w przyszłości ma się uruchomiać jeszcze szybciej.


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 13
  • Adam_MAdam_M
  • b...b...
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • MirqMirq
  • Nightmare777Nightmare777
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
Jolanta Pius
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2003-10-26 21:18

Obejrzałam filmiki. Z trudnością rozpoznałam na nich Duke Nuke. Co do reszty mam pytanie; czy skoro Amiga to super grafika, filmy muszą być tak nędznej jakości.

Może z polskiego pokazu będzie lepszą jakość tego, co chcę się pokazać i do czego zachęcić potencjalnego klienta. Mamy XXI wiek.

Odpowiedz

Marcin Libicki
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2003-10-26 23:08 w odpowiedzi na komentarz #1

Nie przesadzajmy. Trzeba wziac pod uwage, ze te filmiki robila zupelnie prywatna osoba, ktora nie dysponowala dobrym sprzetem na czas pokazu. Co innego, gdyby robil to ktos z redakcji jakiegos portalu - wtedy mozna by marudzic. Tyle, ze rzeczywiscie malo widac, ale.. bed kolejne pokazy. P.S. Podoba mi sie czas bootowania bardzo.

Odpowiedz

Jolanta Pius
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2003-10-26 23:36 w odpowiedzi na komentarz #2

Trzeba wziac pod uwage, ze te filmiki robila zupelnie prywatna osoba, ktora nie dysponowala dobrym sprzetem na czas pokazu.

Hm dobrze, że prywatna osoba wpadła na pomysł zrobienia filmiku choć komórką, szkoda jednak, że organizatorzy nie zadbali o reklamę.
Jeśli nadal uważasz, iż przesadzam to chyba nie rozumiesz mnie.

Co innego, gdyby robil to ktos z redakcji jakiegos portalu - wtedy mozna by marudzic.

Właśnie marudzę, że nikt z redakcji ani organozatorów nie wpadł w okolicy na taki pomysł.

Tyle, ze rzeczywiscie malo widac, ale.. bed kolejne pokazy.

I oby na następnych ktoś pomyślał

P.S. Podoba mi sie czas bootowania bardzo.

Czyli jest pozytyw w całości i to cieszy.

Odpowiedz

Marcin Libicki
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2003-10-26 23:58 w odpowiedzi na komentarz #3

Zgadzam sie z Toba - organizatorzy powinni o to zadbac. Niestety jak pokazuje praktyka - Amiga i marketing to "dwie sprzecznosci" od dawna

Odpowiedz

Jolanta Pius
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2003-10-27 00:23 w odpowiedzi na komentarz #4

Zgadzam sie z Toba - organizatorzy powinni o to zadbac. Niestety jak pokazuje praktyka - Amiga i marketing to "dwie sprzecznosci" od dawna

Można tylko dodać, że amigowy klient zachowuje się conajmniej dziwnie. Mało wymaga. Broni nie jakości swojego sprzętu, tylko firmę, która traktuje go często jak intruza. Przypomina to chwilami kabaret Tey ze swoim słynnym:Nima.

Odpowiedz

Kornel Lesinski
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2003-10-27 00:41

predkosc rebootowania jest gr8!

Odpowiedz

Grzegorz Kraszewski
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2003-10-27 13:16

Najciekawszy z tych filmików pokazuje reboot systemu AmigaOS 4

Próbowałem obejrzeć te filmy Windows Media Playerem, ale pokazywał mi tylko pierwszą klatkę, nie wiem może po prostu Amiga OS4 bootuje się tak szybko, że tego nie widać...

Całość trwa niewiarygodnie szybko, pomimo tego, że system dla A1 nadal nie wyszedł z fazy alpha.

Ktoś zmierzył ile? Film trwa siedemnaście sekund, czy cały ten czas zajmuje boot?

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #8 wysłany: 2003-10-27 13:44 w odpowiedzi na komentarz #7

Próbowałem obejrzeć te filmy Windows Media Playerem, ale pokazywał mi tylko pierwszą klatkę

Kodek DivX musisz zainstalować pod Windows. Na Froggerze film działa, więc może spróbuj pod Pegasosem obejrzeć.

Ktoś zmierzył ile? Film trwa siedemnaście sekund, czy cały ten czas zajmuje boot?

Jakieś 11 sekund z tego co ludzie mierzyli, od momentu resetu do ponownego załadowania systemu.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #9 wysłany: 2003-10-27 16:02 w odpowiedzi na komentarz #7

Próbowałem obejrzeć te filmy Windows Media Playerem, ale pokazywał mi tylko pierwszą klatkę

Ma macintoshu mam to samo. Kodek DivX jest tutaj chyba w wersji 5.03. No nic - ogladne w domu na normalnym sprzecie (pegasos) i sofcie (frogger, mplayer).

Odpowiedz

Kornel Lesinski
Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2003-10-27 16:50 w odpowiedzi na komentarz #8

więc może spróbuj pod Pegasosem obejrzeć
Uprzejmie donosze, ze filmiki (filmeńki pod mplayerem dzialaja.

Odpowiedz

Jacek Rzeuski
Czytelnik

komentarz #11 wysłany: 2003-10-28 09:00 w odpowiedzi na komentarz #8

Jakieś 11 sekund z tego co ludzie mierzyli, od momentu resetu do ponownego załadowania systemu.

Aż tyle? To już moja Amiga szybciej bootuje. A z tego co widziałem to Pegasos w 5 sekundach się mieści.

Odpowiedz

Nowar
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #12 wysłany: 2003-10-28 09:01 w odpowiedzi na komentarz #10

<ciPod Moovidem 1.6 tez nie ma problemu.

Odpowiedz

Nowar
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #13 wysłany: 2003-10-28 09:07 w odpowiedzi na komentarz #11

Jakieś 11 sekund z tego co ludzie mierzyli, od momentu resetu do ponownego załadowania systemu.

Aż tyle? To już moja Amiga szybciej bootuje. A z tego co widziałem to Pegasos w 5 sekundach się mieści.

Nieprawda. Moze Frogger klamie? Odtwarzam film na Moovidzie 1.6 i bootowanie trwa 6 sek.

Odpowiedz

Kornel Lesinski
Czytelnik

komentarz #14 wysłany: 2003-10-28 09:59 w odpowiedzi na komentarz #11

Aż tyle? To już moja Amiga szybciej bootuje. A z tego co widziałem to Pegasos w 5 sekundach się mieści.

Sam morphos tak, ale SmartFirmware dziala jakby mu sie nie spieszylo
Moooze w pegII wreszcie cos z nim zrobia...

Odpowiedz

Miloslaw Smyk
Czytelnik

komentarz #15 wysłany: 2003-10-29 09:59

Ciekawe jakie znaczenie ma czas bootowania, skoro w zasadzie doswiadcza sie go raz dziennie. No chyba, ze stabilnosc kuleje, wiec wlasnie ja nalezaloby chyba przemierzyc.

Odpowiedz

Grzegorz Kraszewski
Czytelnik

komentarz #16 wysłany: 2003-10-29 14:59 w odpowiedzi na komentarz #15

Ciekawe jakie znaczenie ma czas bootowania, skoro w zasadzie doswiadcza sie go raz dziennie. No chyba, ze stabilnosc kuleje, wiec wlasnie ja nalezaloby chyba przemierzyc.

Znaczenie dla zwolenników AmigsOS4 ma zasadnicze, o ile czas bootowania jest krótszy niż dla MOS-a. W przeciwnym wypadku, jest to zupełnie nieistotny szczegół )).

Odpowiedz

Konrad Mruk
Czytelnik

komentarz #17 wysłany: 2003-11-02 19:41 w odpowiedzi na komentarz #16

W przeciwnym wypadku, jest to zupełnie nieistotny szczegół )).

nie da się ukryć : - ) w sumie krótki czas ładowania pokazuje jak lekki jest system dla sprzętu, a to jest głównie (?) naszą dumą

Nieprawda. Moze Frogger klamie? Odtwarzam film na Moovidzie 1.6 i bootowanie trwa 6 sek.

screen z logiem pokazuje się rzeczywiśćie szybko, ale zauważ po jakim czasie pokazuje się pasek z ikonkami na dole

Odpowiedz

Nowar
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #18 wysłany: 2003-11-05 18:04 w odpowiedzi na komentarz #17

screen z logiem pokazuje się rzeczywiśćie szybko, ale zauważ po jakim czasie pokazuje się pasek z ikonkami na dole

hmmm, no tak. A czy logo to jest zintegrowane z systemem, czy odpalane z WBStartup (lub czegos podobnego). Jeeli tak to nalezy je wylaczyc i test zrobic jescze raz. A MOS posiada takie cos?

Odpowiedz

Kornel Lesinski
Czytelnik

komentarz #19 wysłany: 2003-11-06 00:07 w odpowiedzi na komentarz #18

mos posiada bootlogo (w 1.4 juz nawet ladne , tylko za szybko sie bootuje, zeby mozna bylo sie nim podelektowac

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #20 wysłany: 2003-11-06 00:23 w odpowiedzi na komentarz #17

screen z logiem pokazuje się rzeczywiśćie szybko, ale zauważ po jakim czasie pokazuje się pasek z ikonkami na dole

Screen z logiem to nic innego jak ekran Workbencha z tłem w postaci obrazka.

Zaś pasek z ikonkami na dole ekranu to AmiDock (siedzi sobie w WBStartup), którego nie trzeba używać jeśli ktoś nie chce. Uruchamia się wolno, bo jest jeszcze w wersji 68k. Autor zamiast przeportować to ustrojstwo na PPC nie ustaje w dodawaniu wodotrysków, typu przezroczystości, zegarki, tęcze, lupy i temu podobne pierdoły.

Z ciekawszych zastosowań (poza zwykłym uruchamianiem programów) AmiDock korzystający z application.library może reagować na to co się dzieje w innych programach. Przykładowo poczta przychodząca do YAMa będzie sygnalizowana w AmiDocku. Inny przykład to renderowanie czegoś na drugim ekranie z jednoczesnym wyświetlaniem postępów pracy w formie obrazka miniaturki umieszczonego w AmiDocku.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #21 wysłany: 2003-11-06 00:33 w odpowiedzi na komentarz #19

mos posiada bootlogo (w 1.4 juz nawet ladne , tylko za szybko sie bootuje, zeby mozna bylo sie nim podelektowac

Z tego samego powodu bootlogo w AmigaOS 4 raczej nie będzie. Nie bardzo jest kiedy je wyświetlać.

Na A1 to nawet BIOSu normalnie nie idzie zobaczyć. Trzeba ustawiać delay na kilka sekund, jeśli się chce odczytać co tam komputer przy starcie wypisuje.

Odpowiedz

Nowar
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #22 wysłany: 2003-11-06 08:28 w odpowiedzi na komentarz #19

MOS posiada bootlogo (w 1.4 juz nawet ladne

Nie chodzi o bootlogo tylko (Kondrad wytlumaczyl w nastepnych listach) o AmiDock, ktory jest jeszcze w wersji 68k. Czyli po wylaczeniu tego z AOS4 lub zignorowaniu go, system wczytuje sie tak jak wczesniej napisalem - 6 sek.

Odpowiedz

Jacek Rzeuski
Czytelnik

komentarz #23 wysłany: 2003-11-06 08:42 w odpowiedzi na komentarz #20

Zaś pasek z ikonkami na dole ekranu to AmiDock (siedzi sobie w WBStartup), którego nie trzeba używać jeśli ktoś nie chce. Uruchamia się wolno, bo jest jeszcze w wersji 68k.

A mówiłeś, że aplikacje 68k działają na Petunii, która ponoć jest bardzo szybka. To jak to w końcu jest z tym podwójnym emulatorem 68k?

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #24 wysłany: 2003-11-06 09:38 w odpowiedzi na komentarz #23

A mówiłeś, że aplikacje 68k działają na Petunii, która ponoć jest bardzo szybka.

AmiDock z filmu nie korzystał z Petunii. Uruchamia się wolno na emulatorze 68k bez JIT i na razie trzeba ten czas uczciwie wliczać do bootowania systemu.

Oczywiście można było wywalić AmiDocka z WBStartup i AmigaOS 4 na filmie bootował by się o te kilka sekund szybciej. Tylko po co?

Podsumowując. W finalnej wersji systemu AmiDock będzie w wersji PPC.

To jak to w końcu jest z tym podwójnym emulatorem 68k?

Znowu chciałbyś jakieś informacje wyciągnąć, jak widzę. Ten, nazwijmy go "mały" emulator 68k bez JIT, który siedzi w kernelu z exec.library i innymi bibliotekami potrzebny jest już przy starcie systemu. W tej chwili graphics.library 68k, która jest w Kickstarcie musi z niego korzystać.

Gdy graphics.library będzie w wersji PPC to teoretycznie można by ten emulator pominąć (reszta systemu jest już w wersji PPC), gdyby nie to, że czasami może zajść potrzeba użycia kodu 68k na starcie. Przykładowo użytkownik instaluje jakąś kartę Zorro ze sterownikiem 68k w ROMie.

Gdy Petunia.library zostanie publicznie zademonstrowana na jakimś pokazie to opowiem Ci o niej więcej. Na razie załóżmy, że żaden z betatesterów nie ma do niej dostępu.

Odpowiedz

Kornel Lesinski
Czytelnik

komentarz #25 wysłany: 2003-11-06 17:32 w odpowiedzi na komentarz #20

Z ciekawszych zastosowań (poza zwykłym uruchamianiem programów) AmiDock korzystający z application.library może reagować na to co się dzieje w innych programach.

to mi sie podoba. bo np. gadami albo amirc nie maja dobrego sposobu na powiadamianie o nowych msg'ach, a taki dock bylby w sam raz.

Odpowiedz

Discord
Online: 13
  • Adam_MAdam_M
  • b...b...
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • MirqMirq
  • Nightmare777Nightmare777
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę