Task Force to turowa strzelanka drużynowa stworzona przez Marka Sheeky'ego i wydana jako "shareware" na początku lat 90-tych. Tutaj znajdziecie dokładny opis tego jak zaprojektowano tę grę. Gra powstała w asemblerze 68k w 4549 liniach kodu. Mark wykorzystał także 160 kB grafiki, 100 kB sampli i dwa utwory muzyczne. Wszystko wyprodukował sam, użył tylko zewnętrznej procedury do odtwarzania modułów Protrackera.
Dodano: 2023-11-17 10:19, Autor: st, Kategoria: Programowanie, Liczba wyświetleń: 3494 english translation »
Task Force - ważna lekcja z przeszłości
Task Force była już dziesiątą grą autora na Amigę od 1991 roku. W kodzie gry istnieją więc procedury zaadaptowane z istniejącego zestawu - procedur używanych w poprzednich grach autora. Dzięki temu Mark mógł szybko tworzyć kolejne gry.
W podsumowaniu historii gry czytamy:
Szacuje się, że obecnie większość niezależnych deweloperów nigdy nawet nie kończy swojej pierwszej gry, a większość tych, którym się to udaje, zniechęca się brakiem sukcesu i poddaje się przed wydaniem drugiej gry.
Mark pokazał, że samouk programista może stworzyć grę wideo w mniej niż rok, jeśli ustali się realistyczny zakres. To jest klucz do tego, aby móc próbować kolejny i kolejny raz.
-
komentarz #1 wysłany: 2023-12-03 11:52
A można tego pana w jakiś sposób wspomóc finansowo za wkład w tworzeniu gier na Amigę.
- Discord
-
Online: 10
- Adam_M
- Cizar
- Heng
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- MaaG^dA
- Marek_B
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole