Nasz nowy artykuł opisuje gry na literę A, które można uruchomić na ekranie Workbencha pod AmigaOS 3.x. Tekst napisał Czesław Mnich, życzymy miłej lektury!
Dodano: 2018-03-11 12:07, Autor: redakcja, Kategoria: Publicystyka, Liczba wyświetleń: 4333
Gry - Workbench - litera A
- Discord (online: ) «»
-
Online: 10
- Adam_M
- AmiKit
- Cizar
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- Marek_B
- spazma
- SZAMAN
- ZeeWolf
-
komentarz #1 wysłany: 2018-03-11 12:12
Arcanoid - w tę właśnie wersję grałem dużo, mając kiedyś pod A1200 tylko monitor VGA (brak trybów w PAL).
Trzeba przyznać, że Leon wykonał kawał dobrej roboty przebijając się przez te wszystkie pchełki. Ciekawe ile z nich uruchomiło by się pod 4.1...
No i jest to już nasz 6-ty artykuł na eXecu w 2018 roku.
-
komentarz #2 wysłany: 2018-03-11 17:48
Ładne zestawienie. Ale można do niego spokojnie dorzucić jeszcze sporo gier znacznie bardziej złożonych, np. "Wipeout 2097".
-
komentarz #3 wysłany: 2018-03-11 18:01 w odpowiedzi na komentarz #2
To jest dopiero litera "A"
-
komentarz #4 wysłany: 2018-03-11 20:02 w odpowiedzi na komentarz #3
Aaaa, faktycznie. No to będzie tego sporo.
Prawdę mówiąc to ja tym swoim komentarzem chciałem się nieco podroczyć i zwrócić uwagę na to, że każa gra dobrze napisana pod kartę graficzną powinna się dawać uruchamiać w oknie.
Kiedyś w okolicach 2000 roku, gdy kupiłem PPC+060+BVision3D, zacząłem bawić się w OpenGL (StormMESA). Wtedy pomagał mi pewien znajomy pecetowiec. To ten z bardziej wyrozumiałych pececiarzy, który zupełnie nie był wrogo nastawiony do Amigi. Poznając nieco amigowe klimaty rzucił kiedyś takie ciekawe spostrzeżenie:
"Widzę, że dla Amigowców wielkim bajerem jest fakt, że coś działa w oknie na ekranie systemowym. Zupełnie odwrotnie niż pod Windows gdzie program na oknie jest czymś zupełnie normalnym, a fullscreen jest bajerancki. Amigowcy mają jakiś dziwny kompleks okienek pomimo tego, że okna mają od pierwszej Amigi i pierwszej wersji systemu operacyjnego."
I faktycznie jest w tym jakiś paradoks. Mieliśmy okienka od zawsze, a jakoś tak nie bardzo potrafiliśmy je wykorzystać. Gdyby karty graficzne rozpowszechniły się nieco wcześniej (najlepiej jeszcze w czasach Commodore) to pewnie sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej.
-
komentarz #5 wysłany: 2018-03-12 11:32 w odpowiedzi na komentarz #1
''Arcanoid - w tę właśnie wersję grałem dużo, mając kiedyś pod A1200 tylko monitor VGA (brak trybów w PAL). ''
To tak było i w moim wypadku. No i tego Arcanoida to nie grałem już około 20 lat. Dzięks za przypomnienie. Jeszcze w 4Wins lubiłem pyknąć.
- Discord
-
Online: 10
- Adam_M
- AmiKit
- Cizar
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- Marek_B
- spazma
- SZAMAN
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze