Przygotowaliśmy dla Was obszerny artykuł na temat gry Quake. Autorem tekstu jest Czesław Mnich, a swoje "trzy grosze" dorzucił także Grzegorz Zdaniuk. Życzymy miłej lektury!
Dodano: 2012-09-17 12:03, Autor: redakcja, Kategoria: Publicystyka, Liczba wyświetleń: 4649
Quake - artykuł
-
komentarz #1 wysłany: 2012-09-17 12:30
Film nagrany przeze mnie prezentujący QuakePalyer tj. demo gry Quake by ClickBoom na A3000 z procesorem 68060/80MHz oraz kartą graficzną CyberVision64.
Nagrany w styczniu 2010 aby przetestować moc 68060 z zegarem 80MHz a także sprawdzić stabilność procesora/pamięci i całego komputera pod obciążeniem.
Quake by ClickBoom
-
komentarz #2 wysłany: 2012-09-17 12:48
Po tylu latach Quake jest już tak klasyczną grą na Amigę jak Superfrog albo Mortal Kombat. Pierwszy raz na Amidze zobaczyłem go na GGUA pod PPC + BVision, w 2000 roku chyba...
-
komentarz #3 wysłany: 2012-09-17 12:59 w odpowiedzi na komentarz #2
Czy kultowa to nie wiem bo to byla jedynie konwersja.
Ale na pewno jeden z kluczowych amigowych "Świętych Graali" pokazujących zarówno amigowcom jak i reszcie świata, że "na Amidze też się da".
W ogóle ClickBoom specjalizował się w tego typu grach: Myst pierwsza "światowa" przygodówka z 256 kolorową grafiką przekonwertowana na Amigę, Quake - wiadomo, NightLong - "next age" point'n'click - największa objętość (3 płyty CD), wymagana karta graficzna itd.
Mam przyjemność posiadania oryginałów wszystkich gier wydanych przez tę firmę i każda z nich to prawdziwa gratka.
Szkoda, że nie uzyskali licencji na Command&Conquer (o co zabiegali) - mielibyśmy w amigowej kolekcji kolejny "światowy" tytuł, a tak zamiast tego ukazała się autorska strategia Napalm.
-
komentarz #4 wysłany: 2012-09-17 12:59 w odpowiedzi na komentarz #2
Duplikat - usuniety, admin.
-
komentarz #5 wysłany: 2012-09-17 13:06
Zawsze bardzo mi się podobała grafika w Quake1. To verteksowe cieniowanie, jednolita kolorystyka. Grać nie lubiłem ale oglądać jak ktoś gra owszem. Całkiem ładnie daje ta "sześćdziesiątka" z CV64. Z 15 lat temu miałbym wypieki na twarzy oglądając to.
-
komentarz #6 wysłany: 2012-09-17 21:04
Quake - miodna gra, zwlaszcza w wersji multiplayer.
Do ciekawych kodow dodalbym jeszcze jeden:
NOTARGET - czyli "friendship" puki kogos nie trafie.
- Discord
-
Online: 7
- AmiKit
- Cizar
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- spazma
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze