No i o jakiej grze mamy teraz napisać? Oczywiście, jeszcze w tym samym dniu co Warp3D dla AmigaOS 4, pojawił się w OS4Depot Quake wykorzystujący sprzętową akcelerację 3D. Zobaczcie jak gra wygląda w okienku na ekranie Workbencha. Dla porównania tak prezentuje się Wipeout2097 uruchominomy pod WarpUP w AmigaOS 4.
Dodano: 2005-06-15 00:00, Autor: st, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 2971
Quake GL 1.09b3
- Discord (online: ) «»
-
Online: 12
- AmiKit
- Archi-TECH
- Cizar
- Heng
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- Patu
- spazma
- ZeeWolf
-
komentarz #1 wysłany: 2005-06-15 12:32
Wipeout2097 - klawiszem F8 dokonujemy korekcji Gamma, rozjasniamy obraz i kolorystyke
-
komentarz #2 wysłany: 2005-06-15 13:04 w odpowiedzi na komentarz #1
Wipeout2097 - klawiszem F8 dokonujemy korekcji Gamma, rozjasniamy obraz i kolorystyke
Wpieout wygląda ładnie. Pamiętem że ostatnia wersja Warp 3D jak wyszła na classica, kaszaniła nieco na Permedii 2. Widać to było szczególnie n Hereticu 2 i na Wipeoucie, gdzie znikła między innymi ta niebieska smuga za pojazdem.
Do Heretica szybko wyszedł patch usuwający niedogonosći związane z najnowszym W3D, jednak Wipeout już był stary i nikt go nie poprawiał.
Jednak jak widać na najnowszym Warp3D i Radeonie wszystko wygląda OK, bez żadnych poprawek. Szkoda tylko że wygląd gry już dziś nie wgniata tak w fotel jak kilka lat temu (sama grywalność nadal powala). Czekam na nowe FPSE z pewnością akcelerowany Gran Turismo będzie wyglądał bardzo smacznie
A wracając do newsa, to jeszcze nie ściągałem tego Quake. Może mi któś więc zdradzić tajemnice, dlaczego robienie testów timedemo na GLQuake to nie najlepszy pomysł ?
-
komentarz #3 wysłany: 2005-06-15 13:45 w odpowiedzi na komentarz #2
Program nie był pisany z myślą o akceleracji sprzętowej. Wersja GL pojawiła się później jako patch i poprawia trochę wygląd gry (rozmywanie tekstur, bumpmapping), ale działa wolniej.Tak więc z testowaniem sterowników poczekajcie na coś nowszego, pisanego z myślą o akceleracji, np. Quake 2 lub może za jakiś czas Quake 3. Choć jak ktoś lubi grać w Quake to pewnie wersja GL go ucieszy, bo mimo wszystko wygląda trochę lepiej.
-
komentarz #4 wysłany: 2005-06-15 15:35 w odpowiedzi na komentarz #3
Zanim dostaniemy nowe-stare produkty ID Software warto zwrocic uwage na Soms3D. Jesli ktos lubi gry w stylu SilentHill to goraco polecam. Gra korzysta z "engine" specjalnie napisanego dla AmigaOS4/Warp3D_V51.
-
komentarz #5 wysłany: 2005-06-15 19:25 w odpowiedzi na komentarz #3
Program nie był pisany z myślą o akceleracji sprzętowej. Wersja GL pojawiła się później jako patch i poprawia trochę wygląd gry (rozmywanie tekstur, bumpmapping), ale działa wolniej.
yyyy ?, w AwinQuake nie dało się grać płynnie na 240 mhz + bvision w wyższych rozdziałkach, a glQuake pomykał ładnie na 640x480
-
komentarz #6 wysłany: 2005-06-15 19:50 w odpowiedzi na komentarz #3
Program nie był pisany z myślą o akceleracji sprzętowej. Wersja GL pojawiła się później jako patch i poprawia trochę wygląd gry (rozmywanie tekstur, bumpmapping), ale działa wolniej. <p>Tak więc z testowaniem sterowników poczekajcie na coś nowszego, pisanego z myślą o akceleracji, np. Quake 2 lub może za jakiś czas Quake 3. Choć jak ktoś lubi grać w Quake to pewnie wersja GL go ucieszy, bo mimo wszystko wygląda trochę lepiej.a moglbys (lub ktos inny, Szaman?) z czystej ciekawosci odpalic glquake'a w 320x240 i 800x600 i zrobic timedemo demo1?. Bede wdzieczny.
-
komentarz #7 wysłany: 2005-06-15 19:57 w odpowiedzi na komentarz #6
a moglbys (lub ktos inny, Szaman?) z czystej ciekawosci odpalic glquake'a w 320x240 i 800x600 i zrobic timedemo demo1?. Bede wdzieczny.Ja nie mogę, ale Arek, Szymon lub Rafał na pewno. Sam jestem ciekaw porównania szybkości Radeonów 7000 i 7500. Myślę, że różnica będzie spora, choć nie wiem czy w Quake 1 to już zaobserwujemy.
-
komentarz #8 wysłany: 2005-06-15 20:51 w odpowiedzi na komentarz #6
Tak jak pisze Konrad ta wersja GL jest oparta o patch, który zwalnia grę, ale za to zdecydowanie poprawia jej wygląd (multitexturing, support dla skyboxes). Wyniki są więc od wersji software render - http://os4.exec.pl/benchmarki.html dużo słabsze:
320x240 - ok. 70 fps
800x600 - ok. 24 fpsJa osobiscie czekam na nowe natywne gry z Hyperionu, aby się przekonać, co tak naprawde mój sprzet potrafi w zakresie 3D. Wcześniej jednak będzie pewnie jakieś demo Cisota.
-
komentarz #9 wysłany: 2005-06-15 20:56 w odpowiedzi na komentarz #8
Tak jak pisze Konrad ta wersja GL jest oparta o patch, który zwalnia grę, ale za to zdecydowanie poprawia jej wygląd (multitexturing, support dla skyboxes). Wyniki są więc od wersji software render - http://os4.exec.pl/benchmarki.html dużo słabsze:
320x240 - ok. 70 fps
800x600 - ok. 24 fps
A ja napiszę inaczej. Spowalnia owszem ale tylko w małych rozdzielczościach.
320x240 sofware 101.7 fps
320x240 hardware 66.6 fps
640x480 software 42.2
640x480 hardware 42.8
800x600 sofware 30.7
800x600 hardware 36.2
1024x768 software 20.5
1024x768 hardware 25.3
-
komentarz #10 wysłany: 2005-06-15 22:08
Miejmy nadzieję, że doczekamy wiele portów/wersji znanych gier. Może dzięki temu nowa Amiga się bardziej spopularyzuje, a co za tym idzie potanieje. Producenci gier napewno to zauważą, co wyjdzie wszystkim na dobre
-
komentarz #11 wysłany: 2005-06-15 22:17 w odpowiedzi na komentarz #10
Miejmy nadzieję, że doczekamy wiele portów/wersji znanych gier.[...], Producenci gier napewno to zauważą, co wyjdzie wszystkim na dobre
jacy producenci? Hyperion , Titan i epic
Hyperion nie ma mocy przerobowych na gry bo i ledwo mu starcza na os4 a
pozostali chętnie by coś wydali tyle, że trzeba by to było najpierw zrobić
pozostaje czekac na jak najszybsze ukazanie się fpse pod warp3d
-
komentarz #12 wysłany: 2005-06-15 22:26 w odpowiedzi na komentarz #9
hmm... powtarzana zapewne z 1000 razy refleksja się nasuwa - po kiego grzyba ten r7000 w tej uA1
a a'propos GL - co z OpenGL [mesa/mini] e tym os4? Czy jest coś w nowym update'cie? -Pytam o coś, co można używać -znaczy napisać jakąś obracaną w 3d mordę - czy to wciąż przywilej betatesterów?
-
komentarz #13 wysłany: 2005-06-15 23:34 w odpowiedzi na komentarz #12
co z OpenGL [mesa/mini] e tym os4? Czy jest coś w nowym update'cie?MESA to dopiero finalna wersja systemu, ale jakiś prosty-GL powinien być dostępny w niedalekiej przyszłości, tylko nie wiem czy będzie na OS4 Depot czy może przy okazji aktualizacji SDK systemu.
-
komentarz #14 wysłany: 2005-06-16 00:55 w odpowiedzi na komentarz #13
BTW2: czy kroskompilatory to na razie też mrzonka [-a może mżonka -ehh, ten nasz ojczysty język ]?
-
komentarz #15 wysłany: 2005-06-16 01:03
No to skoro juz jest SDL i Warp3D, to moze ktos by przekompilowal Foobillarda? Zrodla tutaj: http://www.foobillard.er.pl
-
komentarz #16 wysłany: 2005-06-16 07:11 w odpowiedzi na komentarz #15
<p align="justify">No to skoro juz jest SDL i Warp3D, to moze ktos by przekompilowal Foobillarda?
Zrodla tutaj: http://www.foobillard.er.pl</p>
Jako miłośnik snookera którego nie stać na prawdziwy stół jestem jak najbardziej za. Jimmy Whites Snooker, to bardzo dobra gra, lecz przez te kilkanaście lat zdążyła się mocno zestarzeć
Przydałaby się w końcu jakaś odmiana.
-
komentarz #17 wysłany: 2005-06-16 07:15 w odpowiedzi na komentarz #14
BTW2: czy kroskompilatory to na razie też mrzonka
Masz dwa wyjścia, albo stać i narzekać, albo w końcu przyjechać na te Developer Party o którym kiedyś rozmawialiśmy. Tak wiem, wiem dla wsaszych ambitnych projektów jeden dzień to mniej niż nic. Ale może chociaż tak w ramach treningu portnął byś nam Foobilarda
Podobno wiele roboty przy tym nie ma
-
komentarz #18 wysłany: 2005-06-16 08:11 w odpowiedzi na komentarz #16
Jako miłośnik snookera którego nie stać na prawdziwy stół jestem jak najbardziej za.Mnie nie stać na kręgielnie i basen, co nie znaczy, że rezygnuje z obu rozrywek i czekam, aż ktoś zrobi "komputerowe pływanie" lub strącanie kręgli myszką.
Naprawdę nie rozumiem, skąd ten pociąg do gry w bilard na ekranie monitora.
Niemniej mam nadzieję, że jakiś developer podziela Waszą pasję i tego bilarda przeportuje.
-
komentarz #19 wysłany: 2005-06-16 08:14 w odpowiedzi na komentarz #14
czy kroskompilatory to na razie też mrzonkaW przygotowaniu jest aktualizacja SDK - być może będzie zawierać cross kompilatory.
-
komentarz #20 wysłany: 2005-06-16 11:45 w odpowiedzi na komentarz #15
Widzialem to kiedys w akcji w miescie Lodz i gra jest super!
-
komentarz #21 wysłany: 2005-06-16 12:54 w odpowiedzi na komentarz #18
Mnie nie stać na kręgielnie i basen, co nie znaczy, że rezygnuje z obu rozrywek i czekam, aż ktoś zrobi "komputerowe pływanie" lub strącanie kręgli myszką.
No granie w realu to super zabawa. Sęk w tym że w mojej 30-tysięcznej mieścinie nie ma nia jednego stołu do snookera. Mogę więc co najwyżej pogrywać sobie w Pool-bilarda, co też czasami czynię.
Alternatywą byłyby eskapady do Bydgoszczy pożerające czas i pieniądze. Jednak znacznie prościej jest zasiąść za biurkiem i odpalić wysłużonego "Jimmi'ego".
Oczywiście zgadzam się w 100% że to nie jest nawet jedna dziesiąta tej frajdy co gra na żywca, ale jak się nie ma co się lubi .....
-
komentarz #22 wysłany: 2005-06-16 12:57 w odpowiedzi na komentarz #20
Widzialem to kiedys w akcji w miescie Lodz i gra jest super!No jest Odnosnie "pociagu" do bilard na ekranie komputer - ten aukarat (foobillard) jest cholernie realistyczny i z czasem naprawde mozna poczuc sie jak przy prawdziwym stole... poza tym jako student nie moge chodzi codziennie do pubu
-
komentarz #23 wysłany: 2005-06-16 17:27 w odpowiedzi na komentarz #11
Miałem na myśli to, że może w końcu inni producenci zobaczą, że "ta Amiga" to chyba coraz lepiej stoi, sprzęt też już w miarę nowoczesny...może warto coś na ten rynek zrobić?
Gdyby taki Electronic Arts zechciał zrobić na Amigę starego NFS-a... byłbym w siódmym niebie!
-
komentarz #24 wysłany: 2005-06-17 01:25
A moze jakas nowa gre? A nie zapomnailem nie ma nowych, bo u mnie na A4000 PPC 233, cvppc tez quake biega
-
komentarz #25 wysłany: 2005-06-17 01:56 w odpowiedzi na komentarz #24
Nie bedzie tak zle z tymi nowymi grami jak tylko Hyperion bedzie mial troche wiecej czasu, aby je dokonczyc.
-
komentarz #26 wysłany: 2005-06-17 15:26 w odpowiedzi na komentarz #25
SiN, Gorky 17, Worms ...
- Discord
-
Online: 12
- AmiKit
- Archi-TECH
- Cizar
- Heng
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- Marek_B
- Patu
- spazma
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze