Na stronie firmy Amiga Inc. pojawił się ciekawy tekst, traktujący o roli jaką Amiga odegrała i odegra w przyszłości rynku komputerowego. Wszystko zaczęło się 15 lat temu, w 1985 roku kiedy to firma Commodore oficjalnie przedstawiła model Amiga 1000 światu. W tamtych czasach był to komputer, który nie miał sobie równych, rewolucyjne rozwiązania zostawiały całą ówczesną konkurencję z tyłu.
Dodano: 2000-10-14 00:00, Kategoria: Wydarzenia, Liczba wyświetleń: 3490
Rewolucja - Digital Environment
Długie lata upłynęły zanim reszta światowego przemysłu komputerowego doścignęła to, o czym ośmieliła się marzyć trzyosobowa grupa ludzi z Jayem Minerem na czele. Dzisiaj, kiedy technologia poszła ogromnie do przodu, a sama Amiga odstaje od obecnych standardów, kolejna grupa ludzi, którzy znów chcą wprowadzić swe marzenia w życie szykuje kolejną rewolucję. Znów jest to niewielka grupa osób, która chce sprowadzić komputery, chciałoby się rzec, jeszcze dalej niż pod strzechy. Podstawowym ich założeniem jest zerwanie więzi z konkretną konfiguracją sprzętową. Komputer powinien działać tak, jak sobie wyobraża jego użytkownik, dostęp do jakichkolwiek danych nie powinien być obarczony obawami przed zgodnością między obecnymi systemami. Mnogość systemów operacyjnych, zróżnicowanych ze względu na różnice w urządzeniach na jakich pracują na dłuższą metę nie wróży powodzenia. Potrzebny jest jednolity, skalowalny system operacyjny, który zapewni odpowiednią moc zastosowaniom multimedialnym. Co najważniejsze, system ten powinien działać bez przeszkód zarówno na telefonach komórkowych jak i ogromnych, wieloprocesorowych serwerach. To właśnie jest obecnym celem firmy Amiga Inc., która wraz z partnerem - Tao Group Inc. pracuje nad takim właśnie systemem operacyjnym. Ponieważ system ten jest zupełnie nieznanym dotąd podejściem do techniki komputerowej, zasługuje - według Amiga Inc. - na całkiem nową nazwę. Tak właśnie rodzi się The Digital Environment (DE).
- Discord (online: ) «»
-
Online: 14
- AmiKit
- Angry Andy
- Archi-TECH
- Cizar
- Delf_2000E
- Drako/Crowley
- Heng
- IMPBot
- Janusz82
- juen
- Laubzega
- m...
- spazma
- ZeeWolf
- Discord
-
Online: 14
- AmiKit
- Angry Andy
- Archi-TECH
- Cizar
- Delf_2000E
- Drako/Crowley
- Heng
- IMPBot
- Janusz82
- juen
- Laubzega
- m...
- spazma
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole