Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2003-10-25 00:00, Autor: kb, Kategoria: Wydarzenia, Liczba wyświetleń: 4744

A A A

O.A.S.E. 2003 - pierwsze zdjęcia

Pierwsze zdjęcia z imprezy amigowej O.A.S.E. 2003 odbywającej się w Graz przedstawiajaące nowe Amigi i system operacyjny AmigaOS 4 można znaleźć tutaj.


Dodaj komentarz

Wszystkie bieżące newsy na naszych profilach Instagram, Threads i Facebook lub w widgecie na stronie głównej eXeca.
Discord (online: ) «»
Online: 16
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • Janusz82Janusz82
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • PatuPatu
  • piotrnizpiotrniz
  • spazmaspazma
  • SZAMANSZAMAN
  • ZeeWolfZeeWolf
dołącz do kanału »
Łukasz Grupa
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2003-10-25 16:42

niektore rzeczy nigdy w amigach sie chyba nie zmienia: kanapka wiecznie zywa.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #2 wysłany: 2003-10-25 18:08 w odpowiedzi na komentarz #1

Złącze Meg-Array zastosowane przy karcie CPU Ci się nie podoba?

No tak, w Pegasosie masz duże, solidne złącze krawędziowe używane w elektronice od 30 lat, a zapewne znacznie dłużej, a tu mieli czelność znacznie nowocześniejszą technikę zastosować.

Od razu coś podejrzanego, prawda?

Odpowiedz

Łukasz Grupa
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2003-10-25 18:16 w odpowiedzi na komentarz #2

nie. mowie o tym czyms z boku z wystajacymi kablami. wcisniete jest w jedyny slot pci na plycie, samo tez zawiera slot pci. czyli kanapka bo karta pci nie jest bezposrednio na plycie tylko w przelotce i w dodatku przekrecona o 90 stopni. dzieki temu standardowa obudowe moyna sobie zapomniec bo tam gdzie potryebny jest slot to go w obudowach atx nie ma. znowu albo robimy samemu albo jakis elbox robi za 3 krotna cene.

Odpowiedz

Łukasz Grupa
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2003-10-25 18:18 w odpowiedzi na komentarz #2

dokladnie tu: http://www.lightelements.com/gallery/foto.php?gallery=04-cellphone_shots&bpic=Foto23.jpg na dle plyty. zauwaz ze obudowa ma slot w miejscu gdzie zazwyczaj go nie ma. wnioskuje z tego ze nie jest to obudowa atx.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #5 wysłany: 2003-10-25 18:32 w odpowiedzi na komentarz #4

Ach, masz na myśli PCI riser board. Popatrz sobie na zdjęcie tutaj lepiej widać. Ta przejściówka służy do tego, aby zainstalowana w niej karta PCI leżała równolegle do płyty głównej i mieściła się w takiej malutkiej obudowie ja np. ta tutaj. Inaczej mówiąc służy do "spłaszczenia" całego zestawu.

Odpowiedz

Jacek Piszczek
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2003-10-25 18:32 w odpowiedzi na komentarz #3

Eheheh... ta "karta" PCI to jest zwykly raiser, rzecz bardzo przydatna jeśli chcesz wpakować kompa w niewielką obudowę, której wysokość nie pozwala na włożenie pełnowymiarowej karty PCI. Nie zauważylem, żeby wystawały z niej żadne kable - popatrz uważniej, one są od płyty głównej, tylko dość bezsensownie pociągnięte. Raisery w Polsce niestety są trudne do dostania Sam chciałem kupić wersję AGP bo Radeon9k to z reguły duża bestia i w obudowe microatx się nie mieści, a Radki "low profile" (niskie) są także rzadkie u nas, szczególnie jeśli się nie chce mieć wersji z wentylatorem...

Odpowiedz

Łukasz Grupa
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2003-10-25 18:35 w odpowiedzi na komentarz #5

Inaczej mówiąc służy do "spłaszczenia" całego zestawu.
no. to mi poprawiles humor juz mnie szlag trafial na mysl o kanapce

Odpowiedz

Łukasz Grupa
Czytelnik

komentarz #8 wysłany: 2003-10-25 18:40 w odpowiedzi na komentarz #6

Eheheh... ta "karta" PCI to jest zwykly raiser, rzecz bardzo przydatna jeśli chcesz wpakować kompa w niewielką obudowę

niestety nie jst tak rozowo. zwykly riser jest za maly i ew karta haczyla by o karte ppc.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #9 wysłany: 2003-10-25 18:45 w odpowiedzi na komentarz #8

Dlatego w Amidze One karta PPC przylega płasko (złącze Meg-Array) do płyty głownej, żeby nie przeszkadzać innym kartom oraz wentylacji.

Odpowiedz

Grzegorz Kraszewski
Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2003-10-25 19:01 w odpowiedzi na komentarz #2

a tu mieli czelność znacznie nowocześniejszą technikę zastosować.

To jeszcze proszę o wyjaśnienie co w tej technice jest takiego nowoczesnego, bo lektura linka jakoś mnie nie oświeciła... Ja bym powiedział, że to złącze jest owszem mniejsze (i myślę, że to zadecydowało o jego użyciu), ale co do nowoczesności to bym polemizował.

Odpowiedz

Kornel Lesinski
Czytelnik

komentarz #11 wysłany: 2003-10-26 13:45 w odpowiedzi na komentarz #1

Sadze, ze przesadzasz. Takie same 'kanapki' widzialem do Pegasosa. Sam bym sobie taka sprawil, bo mozna wtedy upchnac plyte w mniejszej obudowie (tzw. Flex ATX).

Odpowiedz

Jolanta Pius
Czytelnik

komentarz #12 wysłany: 2003-10-26 14:16

Czy ja mam problemy ze wzrokiem, czy naprawdę Genesi nie pokazało nadal Pegasosa II, choć już zbiera na niego przedpłaty.
Taki marketing coś mi przypomina i słowo, nie jest to nic miłego.

Odpowiedz

Łukasz Grupa
Czytelnik

komentarz #13 wysłany: 2003-10-26 14:56 w odpowiedzi na komentarz #12

Czy ja mam problemy ze wzrokiem, czy naprawdę Genesi nie pokazało nadal Pegasosa II, choć już zbiera na niego przedpłaty.

Taki marketing coś mi przypomina i słowo, nie jest to nic miłego.
nikt Cie do kupna nie zmusza. Tym bardziej ze w sklepie u ludzikow za rogiem nie kupisz, a papyrus office i tak jest do niczego ;D

Odpowiedz

Marcin Libicki
Czytelnik

komentarz #14 wysłany: 2003-10-26 17:07 w odpowiedzi na komentarz #13

nikt Cie do kupna nie zmusza.

A mnie smieszy jedna rzecz. Przyjrzyjmy sie kolejnosci faktow:

1) Zwolennicy Pegasosa mowia: "my mamy Pegasosa+MOSa, a wasza AmigaOna+OS4 istnieje tylko w waszej glowie".

2) Zostaje zaprezentowany dzialajacy zestaw AmigaOne+OS4, na to zwolennicy Pegasosa+MOSa: "moze i OS4 istnieje, ale jest wolny jak diabli"

3) Teraz Pegasosa nie mozna kupic, bo Pegasosa1 juz nie ma, a Pegasosa2 jeszcze nie ma w sprzedazy. Na to zwolennicy Pegasosa+MOSa: nikt Cie do kupna nie zmusza. .

Moj komentarz: heheheh. )) Wnioski wyciagnijcie sami

Odpowiedz

Marcin Libicki
Czytelnik

komentarz #15 wysłany: 2003-10-26 17:08 w odpowiedzi na komentarz #13

Jeszcze raz, zeby post byl bardziej czytelny:

nikt Cie do kupna nie zmusza.

A mnie smieszy jedna rzecz. Przyjrzyjmy sie kolejnosci faktow:

1) Zwolennicy Pegasosa mowia: "my mamy Pegasosa+MOSa, a wasza AmigaOna+OS4 istnieje tylko w waszej glowie".

2) Zostaje zaprezentowany dzialajacy zestaw AmigaOne+OS4, na to zwolennicy Pegasosa+MOSa: "moze i OS4 istnieje, ale jest wolny jak diabli"

3) Teraz Pegasosa nie mozna kupic, bo Pegasosa1 juz nie ma, a Pegasosa2 jeszcze nie ma w sprzedazy. Na to zwolennicy Pegasosa+MOSa: nikt Cie do kupna nie zmusza. .

Moj komentarz: heheheh. )) Wnioski wyciagnijcie sami

Odpowiedz

Łukasz Grupa
Czytelnik

komentarz #16 wysłany: 2003-10-26 17:19 w odpowiedzi na komentarz #14

nie ma w sprzedazy. Na to zwolennicy Pegasosa+MOSa:

bylo by milo gdybys mnie do "zwolennicy Pegasosa+MOSa" nie zaliczal. dziekuje

Odpowiedz

Jolanta Pius
Czytelnik

komentarz #17 wysłany: 2003-10-26 19:11 w odpowiedzi na komentarz #13

nikt Cie do kupna nie zmusza. Tym bardziej ze w sklepie u ludzikow za rogiem nie kupisz, a papyrus office i tak jest do niczego ;D

Przypomina mi to świetny marketing modny w latach osiemdziesiątnych.
- Nie podoba się towar, to idź Pan kupić lepszy gdzie indziej.

Sprawdziłeś pakiet Papyrusa Office?

Odpowiedz

Łukasz Grupa
Czytelnik

komentarz #18 wysłany: 2003-10-26 19:26 w odpowiedzi na komentarz #17

Sprawdziłeś pakiet Papyrusa Office?

mam swietny i darmowy open office.

Odpowiedz

Jolanta Pius
Czytelnik

komentarz #19 wysłany: 2003-10-26 21:03 w odpowiedzi na komentarz #18

Sprawdziłeś pakiet Papyrusa Office?

mam swietny i darmowy open office.

To nie jest odpowiedź na zadane przeze mnie pytanie. Lubię precyzyjne odpowiedzi.

Odpowiedz

Łukasz Grupa
Czytelnik

komentarz #20 wysłany: 2003-10-26 21:23 w odpowiedzi na komentarz #19

To nie jest odpowiedź na zadane przeze mnie pytanie. Lubię precyzyjne odpowiedzi.

No to precyzyjnie: nie probowalem bo nie widze potrzeby, mam darmowy i swietny open office spelniajcy wszytkie moje wymagania. nie widze powodu zeby kupowac papyrus office. A jesli pijesz do stwierdzenia "do niczego" to racze Ci przypomniec ze sama w podobny sposob PO okreslilas w innym watku. smiley na koncu (to takie ) mialo zaznaczyc ironiczny (http://42.pl/url/iL ) wydzwiek tych slow. czy to jest wystarczajaco precyzyjna odpowiedz?

Odpowiedz

Marcin Libicki
Czytelnik

komentarz #21 wysłany: 2003-10-26 23:28 w odpowiedzi na komentarz #16

nie ma w sprzedazy. Na to zwolennicy Pegasosa+MOSa:

bylo by milo gdybys mnie do "zwolennicy Pegasosa+MOSa" nie zaliczal. dziekuje

A w ktorym miejscu pilem do Ciebie? To byl bardziej ogolny wywod traktujacy o calej sytuacji. Jesli Cie to urazilo - przepraszam.

Odpowiedz

Łukasz Grupa
Czytelnik

komentarz #22 wysłany: 2003-10-26 23:32 w odpowiedzi na komentarz #21

A w ktorym miejscu pilem do Ciebie? To byl bardziej ogolny wywod traktujacy o calej sytuacji. Jesli Cie to urazilo - przepraszam.
koment 13 byl moj. nie urazilo mnie, ale wole prewencyjnie nie dostac naklejki

Odpowiedz

Jolanta Pius
Czytelnik

komentarz #23 wysłany: 2003-10-26 23:52 w odpowiedzi na komentarz #20

No to precyzyjnie: nie probowalem bo nie widze potrzeby

Teraz jest precyzyjnie.

Odpowiedz

Kornel Lesinski
Czytelnik

komentarz #24 wysłany: 2003-10-27 00:39 w odpowiedzi na komentarz #15

Wnioski wyciagnijcie sami
ok, w obecnej sekundzie mamy remis.
jednak spodziewam sie, ze za 2-3 tygodnie sytuacja wroci do 'normy' (czyli "jest peg, nie ma os4" :>)

Odpowiedz

Piotr Zadora
Redaktor

komentarz #25 wysłany: 2003-10-27 00:48 w odpowiedzi na komentarz #24

Wnioski wyciagnijcie sami


ok, w obecnej sekundzie mamy remis.


jednak spodziewam sie, ze za 2-3 tygodnie sytuacja wroci do 'normy' (czyli "jest peg, nie ma os4" :>)

tak, a rzeki zaczną płynąć od ujścia do źródła ...

Odpowiedz

Tomasz Lubaczewski
Czytelnik

komentarz #26 wysłany: 2003-10-27 11:54 w odpowiedzi na komentarz #25

tak, a rzeki zaczną płynąć od ujścia do źródła ...

U nas na Pomorzu to czeste zjawisko

Odpowiedz

baderman
konto zablokowane
lub usunięte

Czytelnik

komentarz #27 wysłany: 2003-10-27 12:01 w odpowiedzi na komentarz #25

Wnioski wyciagnijcie sami


ok, w obecnej sekundzie mamy remis.


jednak spodziewam sie, ze za 2-3 tygodnie sytuacja wroci do 'normy' (czyli "jest peg, nie ma os4" :>)


tak, a rzeki zaczną płynąć od ujścia do źródła ... i znajdź tu sens... :/ i nie pisz mi o czytaniu ze zrozumieniem, tylko zastanów się co chciałeś napisać

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #28 wysłany: 2003-10-27 12:02 w odpowiedzi na komentarz #24

ok, w obecnej sekundzie mamy remis.

Pornel jak zwykle potrafi rozsmieszyc mnie do lez. Jakby byl remis to dzisiaj moglbym na AmidzeONE robic to co robie na Pegazie. Na taka sytuacje to raczej musialbym jeszcze "troche" poczekac. Musialbym ale na szczescie nie musze.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #29 wysłany: 2003-10-27 12:06 w odpowiedzi na komentarz #25

tak, a rzeki zaczną płynąć od ujścia do źródła ...

A co, zabierzesz mi i pozostalym 604 uzytkownikom Pegasosa maszyny, skasujesz wszystkie kopie i zrodla MOSa? To co JEST to jest i tego nie zmienisz. W co tu mozna nie wierzyc? Uwazasz, ze Pegasosa2 nie bedzie albo bedzie pozniej niz AmigaONE dla uzytkownikow? Skad taki wniosek?

Odpowiedz

Albert Jasiński
Czytelnik

komentarz #30 wysłany: 2003-10-27 20:33 w odpowiedzi na komentarz #29

Uwazasz, ze Pegasosa2 nie bedzie albo bedzie pozniej niz AmigaONE dla uzytkownikow?

AmigaONE już teraz jest dostępna w sprzedaży ... więc dla użytkowników już jest wcześniej dostępna od Pegasosa2.

Oczywiście pozostaje kwestia AmigaOS4 który obecnie nie jest dostępny dla AmigaONE gdyż nie jest jeszcze w fazie beta.
Moim zdaniem 2 tygodnie to całkiem realny termin żeby OS4 dla A1 wszedł do fazy beta a wtedy stanie się zgodnie z obietnicami dostępny dla każdego posiadacza AmigaONE.

Skad taki wniosek?

Z Gazety Wyborczej ;P



Odpowiedz

Łukasz Grupa
Czytelnik

komentarz #31 wysłany: 2003-10-28 00:06 w odpowiedzi na komentarz #30

tyle ze a1 to odpowiednik pegasosa 1 a nie 2.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #32 wysłany: 2003-10-28 09:23 w odpowiedzi na komentarz #30

AmigaONE już teraz jest dostępna w sprzedaży ... więc dla użytkowników już jest wcześniej dostępna od Pegasosa2.

Moze dla kogos platforma z linuxem i naklejka "Amiga" jest Amiga. Dla mnie nie. Linux na PPC tak samo mi wisi jak linux na x86. Nawet bardziej mi wisi niz windows. Rownie dobrze mozna byloby na maca nakleic boinga i mowic, ze to Amiga. AmigiONE powstanie wtedy gdy uzytkownik (nie betatester) bedzie mogl na niej odpalac natywny amigopodobny system i uruchamiac amigowe programy. Byc moze to nastapi za 2 tygodnie, moze za 3, moze za miesiac. Ale jedno jest pewne - dzisiaj to Amiga na pewno jeszcze nie jest. Dla tworcow AmigaOS jest to urzadzenie ladoratoryjne a dla uzytkownika platforma do Linuxa. Chocbym mial ja dzisiaj w domu to bym jej nie wlaczyl, bo linuxa nie trawie zupelnie. Nie mam go ani na pegazie ani na pececie.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #33 wysłany: 2003-10-28 09:41 w odpowiedzi na komentarz #32

AmigiONE powstanie wtedy gdy uzytkownik (nie betatester) bedzie mogl na niej odpalac natywny amigopodobny system

Amigopodobny to Ty jesteś.

Odpowiedz

Grzegorz Kraszewski
Czytelnik

komentarz #34 wysłany: 2003-10-28 11:47 w odpowiedzi na komentarz #33

Amigopodobny to Ty jesteś.

Kolejny z cyklu Twoich merytorycznych argumentów?

Odpowiedz

Tomasz Lubaczewski
Czytelnik

komentarz #35 wysłany: 2003-10-28 11:48 w odpowiedzi na komentarz #33

AmigiONE powstanie wtedy gdy uzytkownik (nie betatester) bedzie mogl na niej odpalac natywny amigopodobny system

Amigopodobny to Ty jesteś.

Raczej Twoj stary.

To tak w ramach dostosowania sie do poziomu dyskusji.

Odpowiedz

Grzegorz Kraszewski
Czytelnik

komentarz #36 wysłany: 2003-10-28 11:49 w odpowiedzi na komentarz #30

Moim zdaniem 2 tygodnie to całkiem realny termin żeby OS4 dla A1 wszedł do fazy beta a wtedy stanie się zgodnie z obietnicami dostępny dla każdego posiadacza AmigaONE.

Dyskusja staje się jałowa. Proponuję zaczekać te dwa tygodnie, a dokładniej trzynaście dni w teh chwili. Ja obstawiam, że nie będzie ani wersji Amiga OS4 dla użytkowników, ani Pegasosa II do kupienia.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #37 wysłany: 2003-10-28 12:18 w odpowiedzi na komentarz #36

Ja obstawiam, że nie będzie ani wersji Amiga OS4 dla użytkowników, ani Pegasosa II do kupienia.

AmigaOS 4 za dwa tygodnie dla zwykłych użytkowników na pewno nie będzie.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #38 wysłany: 2003-10-28 13:06 w odpowiedzi na komentarz #35

Amigopodobny się nie spodobało? Fakt, nie brzmi to może tak ładnie jak amigowy, ale czyż MDW sam nie twierdzi, że naklejki "Amiga" go nie interesują? Wybrał amigopodobny to ma co chciał.

Odpowiedz

Jolanta Pius
Czytelnik

komentarz #39 wysłany: 2003-10-28 22:42 w odpowiedzi na komentarz #35

Amigopodobny to Ty jesteś.

Raczej Twoj stary.

Naiwna myślałam, że mądrzejszego stać na małe "przepraszam".

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #40 wysłany: 2003-10-29 09:32 w odpowiedzi na komentarz #33

Amigopodobny to Ty jesteś.

Mialem na mysli to zeby na AmidzeONE uruchamiac cos co jest podobne do AmigaOS3. Moze to wiec byc AmigaOS4, AROS (to biore w maly cudzyslow ze wzgledu na stopien zaawansowania), MorphOS. Probuje powiedziec, ze AmigaONE czy Pegasos z Linuxem mnie nie interesuje. Jakbym chcial Linuxa to bym go sobie na piecu zainstalowal. Tak jest taniej, wygodniej i duzo lepiej. Dlatego AmigaONE nie jest dla mnie Amiga jezeli nie ma na niej AmigaOS albo czegos kompatybilnego z AmigaOS.

Odpowiedz

Konrad Bielski
Redaktor

komentarz #41 wysłany: 2003-10-29 09:48 w odpowiedzi na komentarz #40

Probuje powiedziec, ze AmigaONE czy Pegasos z Linuxem mnie nie interesuje. Jakbym chcial Linuxa to bym go sobie na piecu zainstalowal.

To jest oczywiste, nikt nie wydał pieniedzy na te komputery, żeby tylko Linuxa używać.

Z kolei nikt nie wydał sporych pieniędzy na Amigę One, żeby na niej systemu amigopodobnego używać.

MorphOS dla Amigi One niestety raczej nie powstanie, gdyż w interesie Genesi leży sprzedawanie Pegasosów, a nie rozwijanie systemu MorphOS na innych platformach.

Dlatego AmigaONE nie jest dla mnie Amiga jezeli nie ma na niej AmigaOS albo czegos kompatybilnego z AmigaOS.

Kompatybilny z AmigaOS to jest byle pecet z UAE, co też go Amigą nie czyni. Amiga to komputer z natywnym AmigaOS, a nie z czymś kompatybilnym.

Odpowiedz

MisterQ
konto zablokowane
lub usunięte
Autor tego komentarza otrzymał czerwoną kartkę
Czytelnik

komentarz #42 wysłany: 2003-10-29 20:35 w odpowiedzi na komentarz #41

Kompatybilny z AmigaOS to jest byle pecet z UAE, co też go Amigą nie czyni.

Drozd, do boju!

Odpowiedz

Discord
Online: 16
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • Archi-TECHArchi-TECH
  • CizarCizar
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • Janusz82Janusz82
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • PatuPatu
  • piotrnizpiotrniz
  • spazmaspazma
  • SZAMANSZAMAN
  • ZeeWolfZeeWolf
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Simon's Podcast
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę