Ciasteczka wykorzytujemy do analiz, wyświetlania reklam i obsługi serwisów spółecznościowych. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie ich na dysku twardym Twojego komputera to zablokuj tę funkcję w przeglądarce (więcej na ten temat przeczytasz w naszej polityce prywatności).
Task Force to turowa strzelanka drużynowa stworzona przez Marka Sheeky'ego i wydana jako "shareware" na początku lat 90-tych. Tutaj znajdziecie dokładny opis tego jak zaprojektowano tę grę. Gra powstała w asemblerze 68k w 4549 liniach kodu. Mark wykorzystał także 160 kB grafiki, 100 kB sampli i dwa utwory muzyczne. Wszystko wyprodukował sam, użył tylko zewnętrznej procedury do odtwarzania modułów Protrackera.
Task Force była już dziesiątą grą autora na Amigę od 1991 roku. W kodzie gry istnieją więc procedury
zaadaptowane z istniejącego zestawu - procedur używanych w poprzednich grach autora. Dzięki temu Mark mógł szybko tworzyć kolejne gry.
W podsumowaniu historii gry czytamy:
Szacuje się, że obecnie większość niezależnych deweloperów nigdy nawet nie kończy swojej pierwszej gry, a większość tych, którym się to udaje, zniechęca się brakiem sukcesu i poddaje się przed wydaniem drugiej gry.
Mark pokazał, że samouk programista może stworzyć grę wideo w mniej niż rok, jeśli ustali się realistyczny zakres. To jest klucz do tego, aby móc próbować kolejny i kolejny raz.