Katalog gier na Amigę (68k)
gry działające na procesorze 68k, zgodne z kartą graficzną
- Blood
-
Gra Blood to strzelanka pierwszoosobowa wyprodukowana przez 3D Realms i Monolith Productions w 1997 roku i wydana przez GT Interactive. Gra została stworzona na silniku Build, który obsługuje technologię 2.5D.
W grze gracz wciela się w rolę Caleba, jednego z dawnych Wybrańców Tschernoboga. Powraca on zza grobu, aby odnaleźć pozostałych Wybrańców i dokonać zemsty za zdradę na samym bóstwie. Na jego drodze stają zombie i liczne inne potwory.
Portu silnika NBlood, który umożliwia zagranie w tę grę już na klasycznej Amidze, dokonał BSzili (paczka LHA). Minimalne wymagania to procesor 68060 (posiadacze Vampire lub OS4 powinni używać kompilacji dla 040) z FPU, kości AGA lub karta graficzna i 32 MB RAM. Dźwięk może być odtwarzany także przez AHI.
Port nie wspiera wokseli i krótkich scenek animowanych, obsługiwana jest tylko wersja 1.21 gry (działa dodatek - Cryptic Passage) , można grać w oknie i na pełnym ekranie, a także w sieci do 8 graczy.
Informacje techniczne
Wymagania: Amiga klasyczna z procesorem 060/32 MB RAM, szybki filesystem i dysk, ew. Vampire lub WinUAE, Amiga NG z AmigaOS 4
Silnik: NBlood
Dane do gry: w serwisie GOG, przekonwertowane pliki audio: 1 i 2
- DevilutionX - silnik Diablo na Amigę
-
Diablo to osadzona w klimacie dark fantasy komputerowa, fabularna gra akcji (hack and slash), stworzona przez Blizzard North, której światowa premiera odbyła się 31 grudnia 1996 roku.
Akcja gry toczy się na powierzchni i w podziemiach miasta Tristram. Gracz kontroluje samotnego bohatera walczącego, by usunąć ze świata Diablo - Pana Terroru. Rozgrywka toczy się w 16 głównych i kilku dodatkowych poziomach, które należy przebyć, by zmierzyć się z tytułowym przeciwnikiem.
Gra Diablo w latach 90-tych nie ukazała się na Amigę, troszkę później (w czasach pierwszych NG) można było w nią pograć (także w część drugą) pod emulatorem MacOnLinux. Teraz możemy uruchomić tę kultową grę już bezpośrednio pod AmigaOS (od 68k) - wszystko dzięki temu, że przeportowany został silnik DevilutionX.
Informacje techniczne
Wymagania: Amiga klasyczna z kartą Vampire, WinUAE, Amiga NG z AmigaOS 4 (wersja 68k i dedykowana) lub karta turbo PPC/WarpOS
Silnik: 68k, PPC: OS4 lub WarpOS
Dane do gry: z wersją "Hellfire" w serwisie GOG (cena to ok. 30 PLN)
- Foundation: The Undiscovered Land
-
Z archiwum magazynu Amiga Future można pobrać za darmo obraz ISO z pełną wersją gry Foundation: The Undiscovered Land, którą stworzył Paul Burkey, a wydała firma Epic Interactive.
Przypomnijmy co pisał o Foundation pisał Baron Jack w 1998 roku w magazynie Amiga Computer Studio:
Produkcja jest połączeniem gry ekonomicznej w stylu Settlers II i strategii wojennej, podobnej do Command & Conquer. Dostajemy pod władanie niezidentyfikowane plemię ludzików i mamy do wypełnienia ponad 20 misji w kampanii i dowolną liczbę w generowanych losowo scenariuszach.
Warto się [...] zagłębić w świat Foundation, gdyż kryje on wiele ciekawych szczegółów. Zacznijmy od towarów, z jakimi w grze przyjdzie nam się spotkać. Udało mi się ich naliczyć aż 19, z tym, że ich stopień ważności jest mocno zróżnicowany.
Informacje techniczne
Wymagania: AmigaOS 3.x/4.x, karta graficzna (lub AGA), szybki procesor 68k lub PPC
Obraz ISO: do pobrania za darmo ze strony magazynu Amiga Future, dostępna jest tam także nowsza wersja Gold
- Myst
-
Myst to gra przygodowa typu "wskaż i kliknij" zaprojektowana przez braci Robyna i Randa Millerów, wyprodukowana przez Cyan Worlds. Prace nad nią rozpoczęły się w 1991 roku, a wydana została 24 października 1993 na Macintosha.
Myst pozwala graczowi wcielić się w rolę nieznanego człowieka, który za pomocą specjalnej księgi przeniósł się na wyspę zwaną Myst. Tam gracz używa innych ksiąg napisanych przez pisarza i badacza Atrusa, aby podróżować do innych, niezwykłych światów zwanymi Wiekami (ang. Ages). Poszlaki znalezione w każdym Wieku pomagają poznać historię wyspy i jej mieszkańców. Gra może zakończyć się na kilka sposobów, w zależności od poczynań gracza.
Kilka lat po premierze Mysta a dokładnie w 1997 roku również i amigowcy mogli cieszyć się tą produkcją w wersji na Amigę. Za projekt odpowiedzialna była firma ClickBOOM.
Recenzję gry napisał Czesław Mnich - miłej lektury!
Informacje techniczne
Wymagania: AGA, procesor 68020, 8MB RAM, napęd CD, gra potrafi skorzystać z karty graficznej, działa także pod AmigaOS4
Wersja na Amigę: dostępna tylko na rynku wtórnym
Silnik: ScummVM dla AmigaOS4 można pobrać z strony projektu
Dane do gry: wersja "Masterpiece Edition" w serwisie GOG (cena to ok. 20 PLN)
- Shadow Warrior
-
Shadow Warrior to gra komputerowa z gatunku first-person shooterów. Została wyprodukowana przez 3D Realms w 1997 roku i wydana przez GT Interactive. Grę stworzono na silniku Build autorstwa Kena Silvermana pracującym w technologii 2.5D. Silnik ten wykorzystywały także gry Blood, Redneck Rampage i Duke Nukem 3D. Broń i amunicja zostały stworzone przy pomocy wokseli.
Gra koncentruje się na wyczynach Lo Wang, nowoczesnego wojownika ninja, który walczy z hordami demonów
Na Amigę z PPC (AmigaOS 4) i 68k został przeportowany silnik JFShadowWarrior (w wersji 68k nie obsługuje wokseli), aby zagrać w grę potrzebujemy plików z wersji shareware lub pełnej. Minimalne wymagania to 68060 z FPU, chipset AGA lub karta graficzna, 16 MB pamięci oraz 50 MB wolnego miejsca na dysku twardym.
Informacje techniczne
Wymagania: Amiga klasyczna z procesorem 060/16 MB RAM, ew. Vampire lub WinUAE, Amiga NG z AmigaOS 4
Silnik: 68k/OS3, PPC/OS4
Dane do gry: w serwisie GOG (za darmo)
- Menu
- Baza wiedzy
- AmigaOS.pl
- AmiWigilia
-
- AmiWigilia - Odcinek komediowy 5
12-20 15:01 - AmiWigilia - TECH 4 - Subskrypcje
12-14 10:10 - AmiWigilia - TECH 3 - Otwarte oprogramowanie
11-21 19:00
- AmiWigilia - Odcinek komediowy 5