Web Analytics
Amiga komentarze
CLASSIC
eXec.pl
AmigaOS.pl
 
Ostatnie tematy:
  AMIGA A600 OBUDOWA , 2024-03-03 10:52
  wrzucam kolekcje demek z amigi, 2023-07-17 09:54
  The A500 mini i gra Flink., 2023-05-22 17:51
  Wątek usunięty., 2023-05-22 13:30
  Nominacja dla Retro Games Ltd., 2023-05-12 14:30
Początkujący | 2.x - 3.x - 4.x | A1200 - mA1/A1 | Internet | Strategie | Produkcje
MUI i ReAction | GGUA | Sprzedam | Linux PPC | Emulacja

KomentarzeeXec
 
 Obietnice z AmiWest

2021-10-20 13:43

Na AmiWest oprócz zaprezentowania dwóch gotowych produktów (ES w wersji 2.1 i nowej wersji DvPlayera) poinformowano także o pracach nad Nova Bridge - kolejnym "mostkiem, która zapewnia kompatybilność wsteczną ze starym Warp3D (dzięki czemu można np. uruchomić stare gry). Hansa de Ruiter pokazał na nowej karcie Radeon w działaniu grę Wipeout 2097 na tym wideo podczas AmiWest.

Octamed

Trwają także prace nad nową wersją programu muzycznego Octamed, natywnie na OS4 ma działać także ImageFX (portem zajmuje się Andy Broad).

Prototyp płyty A1222plus w wersji 1.3 wyprodukowany przez ACube posiada najnowszy firmware oraz ISO z AmigaOS 4.1 od Hyperionu, a firma ACube Systems konfiguruje i prowadzi testy tego rozwiązania popularnie zwanego "Taborem".

[st]
dodaj komentarz
Zanim napiszesz komentarz przeczytaj regulamin.


[#1] Re: Obietnice z AmiWest
Autor tego komentarza jest redaktorem SZAMAN
2021-10-20 14:10

Aby mi ktoś mądry z czasów prymitywnej grafiki 3D jeszcze wytłumaczył, dlaczego ciągle jest problem z tym "dymkiem" z silnika za pojazdami w Wipeout 2097. U mnie na mA1 także ta gra śmiga, ale ma dokładnie tę samą przypadłość... Tylko na BVision wyglądała idealnie.
dodaj komentarz
 
[#2] Re: Obietnice z AmiWest
MDW odpowiada na komentarz #1
2021-10-21 09:03

Chodzi o tę czteroramienną “gwiazdkę” z tyłu pojazdu, która się opwiększa gdy dodaje się gazu?

Hehehe, też to zauważyłeś i nie możesz na to patrzeć? No to nie jestem sam. :D Też się kiedyś nad tym zastanawiałem. Ułożyłem sobie na ten temat jedną teorię.

Wipeout wyszedł w czasach gdy Warp3D nie miał tak zwanego “additive blending”. Jest to rodzaj najbardziej prostej, najszybszej (ale efektownej) przezroczystości. Bardzo dziwne, że początkowo Warp3D tego nie miał, a miał znacznie bardziej złożony “alpha blending”. “Additive blending” jest to taki charakterystyczny sposób mieszania ze sobą pixeli w których ich wartośći RGB są do siebie tylko dodawane, bez udziału kanału alpha. W praktyce wygląda to tak, że jeżeli rysujemy coś na ekranie to w miejscu gdzie tekstura ma czarny kolor nic się nie narysuje, a w miejscu gdzie RGB ma coś więcej niż 0, 0, 0 pixele się rozjaśnią. Gdy w takim miejscu najdzie na siebie więcej takich obiektów to robi się tam aż biało. To takie typowe błyski w demach. Widać czasem celowo robione nagromadzenie obiektów w additive blending żeby robiło się miejsce wręcz “przepalone” (coś bardzo niepożądanego np. w fotografii).

Z powodu tego, że początkowo dostępny był tylko “alpha blending” to ta gwiazdka/błysk za pojazdem w Wipeout zrobiono jest tak, że było to płaska jednokolorowa ścianka, a kanał alpha wyznaczał jej kształt, gdzie ma miękko zaniknąć. Jednak w kodzie gry było to chyba rysowane z additive blending, który zwyczajnie był ignorowany.
W Warp3D 4.2 (czyli z 18-19 lat temu) dodano “additive blending” i teraz tryb ten w Wipeout wreszcie zaczął działać. No ale wtedy to (trochę nieudalone) obejście początkowego braku additive blending wtedy okazało się problemem. Jeżeli rysujemy coś z additive blending to kanał alpha nie bierze w tym udziału, jest ignorowany. No a tutaj kanał alpha wyznaczał nam kształt gwiazdki. Teraz nie wyznacza i zostają tylko dwie skrzyżowne prostokątne płaskie ścianki. :-)

Tutaj znalazłem coś co potwierdza moją teorię: 

https://wiki.amigaos.net/wiki/UserDoc:Warp3D

Jest tam taki fragment mówiący wręcz o “wydechu w grze Wiepout”: 

DisableAdditiveBlending
When set to "on", disables support for additive blending. This fixes the exhaust trail bug in WipeOut 2097.
When set to "off", support for additive blending is enabled. In the absence of any manual value, this is the default setting.


Czyli podobno użycie tego parametru na czas grania w Wipeout powinno to naprawić. :-)

Ja mam jeszcze jeden pomysł. Pamiętam, że w amigowym Wipeout wszystkie tekstury były na jednym ogromnym obrazku w formacie Targe. Chyba było tylko zmienione rozszerzenie. :) Gdyby taką teksturę wczytać do programu graficznego, odnaleźć ten fragment z gwiazdką i z jego kanału alpha przenieść ten fragment obrazka na kanały RGB to powinno zadziałać.

Ja niestety nie mam jak tego sprawdzić, bo po zamianie lata temu Pegasosa II G4 na PowerBooka G4, straciłem możliwość odpalania programów pod Warp3D. Sterowniki dla “udawacza” Warp3D dla nowszych Radeonów w MorphOS mają niski priorytet i raczej nigdy nie powstaną. MOS bawi się już bardziej swoim 3D, swoim TinyGL i na nowszych maszynach nie patrzy wstecz. A trochę szkoda, bo na Pegasosie, którego Radeon jeszcze te sterowniki miał, czasem coś starego pod W3D odpaliłem. Ale i tak chyba zerknę na te tekstury w Wipeout. :-)
dodaj komentarz
 
 
Pod newsami
5 ostatnich komentarzy


Copyright © Dominor, Wszelkie prawa zastrzeżone.