Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2020-03-21 23:33, Autor: st, Kategoria: brak, Liczba wyświetleń: 5286 english translation »

A A A

Powstaje Verge World

Odtwarzaj wideo

"Verge World" (Facebook) ma być przygodową grą akcji w 3D - zastosowano technikę voxel. Rozwój dopiero się zaczyna - do newsa dołączyliśmy film, po którym zorientujcie się w klimacie gry i jakości jej wykonania.

zobacz inne nasze wideo »

Dodaj komentarz

Zobacz podobne newsy:
prace_trwaja
Discord (online: ) «»
Online: 15
  • a...a...
  • AmiKitAmiKit
  • b...b...
  • CizarCizar
  • DobrowitDobrowit
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • Janusz82Janusz82
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • luka80luka80
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • MirqMirq
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
MDW
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2020-03-22 02:57

Całkiem zgrabnie to wygląda. Spore pixele (czy może raczej voxele) w tego typu grafice nigdy mi nie przeszkadzały. Za to (jak zwykle w tego typu produkcjach na wszystkich platformach) zbyt bliski horyzont może negatywnie wpłynąć na grywalność. No ale zobaczymy. Jest szansa, że wyjdzie z tego coś bardzo fajnego i może nawet nowatorskiego.

Trzymam kciuki żeby gra nie skończyła jak ostatnia voxelowa gra na Amigę - Shadow of the third moon. Bardzo fajnie wykonana, działała bardzo płynnie już na 030. Nie były to duże wymagania w czasach gdy nie było jeszcze retro-epidemii. Wtedy wszystkie ami-sknery dawno miały pecety, a kto został przy Amidze to miał min. 030 (a bardzo często też 040, 060, ppc, gfx). Niestety gra zupełnie się nie sprzedała. Słyszałem, że dwie sztuki zamówione przez Eurekę przeleżały kilkanaście miesięcy i... wróciły do wydawcy. Straszne... Chociaż może nie takie straszne. Wtedy Amiga przestała być komputerem do gier i zostali przy niej tylko ludzie zainteresowani zaletami jej systemu operacyjnego, a nie mordowaniem kosmitów rysowanych przez Blittera. No ale kilku niedocenionych świetnych produkcji z tamtego okresu szkoda, np. Trapped II, który technicznie dosłownie masakrował wszystkie doomowanki na Amigę, a o którym mało kto dzisiaj pamięta i którego zupełnie się nie wspomina. Pewnie dlatego, że nie była to strzelanina FPS tylko RPG FPS.

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #2 wysłany: 2020-03-22 09:00 w odpowiedzi na komentarz #1

Obawiam się, iż wiele osób nie wie o jakich czasach piszesz, oni znają tylko te z Lotusem i Super Frogiem, potem wszystkie gry na PC i konsole, no i obecne amigowe retro czasy. Ale ja potwierdzam, jako jeden z nielicznych już świadków pełnej historii Amigi, że to o czym piszesz istniało naprawdę!

Pewnie historia o tym zapomni, będzie tylko pamiętała Windowsa 95 i gry na PlayStation, ale póki my żyjemy to przypominajmy.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2020-03-22 11:49 w odpowiedzi na komentarz #2

Mi się podobał ten okres w historii Amigi. Czasy w których karty graficzne czy monitory VGA przestały być czymś dziwnym przy Amidze. Wiele osób zupełnie zrezygnowała z możliwości wyświetlenia obrazu w PAL czy wręcz z AGAty. Jakieś turbo miał każdy i 030 było uznawane raczej za sprzętową biedę.
Wbrew pozorom na rynku oprogramowania też coś się działo.
Byli właściwie sami fani, bo gracze odlecieli w stronę gier, czyli Win95/98. A dzisiaj wracają i negują wszystko co zostało osiągnięte i stworzone w czasie ich prawie 20-letniej nieobecności. Durna filozofia - jeżeli w czymś się nie brało udziału to znaczy, że tego nie było i tego się nie akceptuje. Fuj...

Odpowiedz

SZAMAN
Redaktor

komentarz #4 wysłany: 2020-03-22 15:02 w odpowiedzi na komentarz #3

Co przeżyliśmy to nasze, uważam że było to 100x bardziej wartościowe dla mnie od grania na tanim PCecie wtedy. Sprowadzają nasz komputer do konsoli do gier na chipset, co jest po prostu smutne i zupełnie nieprawdziwe. Ale dlatego eXec będzie istniał jeszcze długo, mamy tutaj przecież 20 lat utrwalone, które zaprzeczają Amidze tylko z 1 MB RAM i stacją dysków w ogromnej części newsów i opublikowanych artykułów. I coś mi się zdaje że nadchodzi znowu moment pisania na coś więcej - ta gra "Verge World" robiona jest na A3000 i kilka innych nowych pozycji także ma większe wymagania. Koło znowu jest odkrywane. Powodzenia dla tych twórców, bo docelowo czeka ich odkrycie NG, na co liczę.

Odpowiedz

Szarywilk
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2020-03-22 16:48

Ważne że nasza Amiga żyje .

Odpowiedz

Luzik
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2020-04-13 22:52

Od dawna zazdrościłem niebieskim takich gier jak "Apache" i od tamtej pory marzyło mi się pogranie w taką gierkę na Amidze. Zresztą podobne marzenia dotyczyły gier "Doomopodobnych". Co prawda doczekałem się czegoś takiego tylko nie pamiętam jak się nazywa ale jest naprawdę rewelacyjnie zrobiona. Wykonuje się misje i lata w fajnie wygenerowanym terenie. Na mojej A1200 hula i nie potrzeba jakiś specjalnych dopałek.

Odpowiedz

Luzik
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2020-04-13 23:06 w odpowiedzi na komentarz #1

O to to! "Shadow of the thord moon"! Ja to gdzieś jeszcze w moich zbiorach mam. Jeśli o mnie chodzi naprawdę ta gra mnie zachwyciła grafiką i grywalnością. Co do całej serii Trapped to faktycznie autorzy zrobili tam co mogli. Te wszystkie efekty świetlne i cieniowania to mistrzostwo świata. Mam też nadzieję że kupię Verge World i nie będę żałował.

Odpowiedz

Hextreme
Czytelnik

komentarz #8 wysłany: 2020-04-18 16:27 w odpowiedzi na komentarz #1

Ja również pamiętam Trapped II, ale i wiele innych gier i programów na Amigę za czasów Amiga Computer Studio. Wydawali oni miesięcznie Cover CD pełen najrozmaitszych materiałów dla Amigi. Można było przebierać.

Ja jestem zdania, że Blitter i Copper przyczyniły się do rozkwitu jak i sukcesu naszej platformy. Te koprocesory wideo uczyniły Amigę jedną z najlepszych maszyn do animacji. Przykładem jest Eric Schwartz, który w mistrzowski sposób potrafił wykorzystać te możliwości.

Wszystkie gry, demonstracje korzystały z potencjału tych układów.

Samo Commodore, widząc tendencje polecał od wersji OS 3.1 programistom pisanie również gier pod system operacyjny Amigi. Amiga CD32 jest tego doskonałym przykładem. CD32 oznaczało zerwanie z staromodnym programowaniem pod sprzęt i początek korzystania z systemu operacyjnego - do ładowania danych z CD, odtwarzania muzyki Audio CD, akceleracji grafiki, czy też obsługi gamepada.

Później CD32 nie była wznowiona, ale wznowiono Amigę 1200 oraz 4000T z systemem OS 3.1 i - również Escom postawił na system operacyjny wydając pakiet Amiga Magic ze wzorcowym oprogramowaniem, przydatnym w każdym domu i biurze.

Ja sam namawiam kolegów Amigowców do pisania pod system Amigi również gier. Jednak pozostaje to bez echa, bowiem koledzy obrali sobie na sztywno platformę OCS.

Odpowiedz

Discord
Online: 15
  • a...a...
  • AmiKitAmiKit
  • b...b...
  • CizarCizar
  • DobrowitDobrowit
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • Janusz82Janusz82
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • luka80luka80
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • MirqMirq
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę