Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2013-01-09 08:40, Autor: kr, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 3413

A A A

Oddysey - filtrowanie Anizotropowe

Niewielka aktualizacja została zamieszczona na domowej stronie gry Oddysey. Zamieszczone zostały zrzuty ekranu (w formie animacji gif) pokazujące różnice w wyświetlaniu obrazu z: włączonym i wyłączonym filtrowaniem anizotropowym. Filtrowanie to poprawia wygląd tekstur leżących w dużej odległości od obserwatora i jest sprzętowo obsługiwane przez Warp3D.


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 14
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • b...b...
  • CizarCizar
  • DobrowitDobrowit
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
  • SZAMANSZAMAN
dołącz do kanału »
Radov
Redaktor

komentarz #1 wysłany: 2013-01-09 08:57

W ogóle ostatnio pojawiła się "moda" (nieco spóźniona) na ten efekt na Amidze. Tutaj: link wpływ filtrowania na engine AmiDark.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2013-01-09 13:19 w odpowiedzi na komentarz #1

Generalnie filtrowanie jest dostępne odkąd w AmigaOS jest jakiś Warp3D czy OpenGL (StormMESA, MiniGL) akcelerowany sprzętowo. Tak więc to raczej nie jakaś nowa "moda". Widać je w najwcześniejszych demach pod StormMESA, w tych wszystkich przeportowanych grach typu: Descent, Heretic II, Quake I, II, III, Wipeout. A także w akcelerowanej wersji Payback. Po prostu wszędzie. Tylko, że to faktycznie było takie zwykłe filtrowanie, zwykłe mipmapy, które w dużej odległości wyglądają gorzej od tych filtrowanych anizotropowo.

Odpowiedz

Radov
Redaktor

komentarz #3 wysłany: 2013-01-09 14:37 w odpowiedzi na komentarz #2

Piszą "nowa moda" miałem na myśli tylko filtrowanie anizotropowe. To, że trójliniówka była powszechnie dostępna wcześniej - to wiedziałem.
Nie sądziłem jednak, że mamy też *sprzętowe* tryby anizotrpowe (możliwość ustawienia x2, X4, X6 itp. wymaga wprawdzie uzupełnienia API Warp3D - ale jest to już obiektem uwagi...) .

PS. Ogólnie jednak ostatnio okazało się, że obecny Warp3D jest w dużo większym stopniu akcelerowany niż, to było powszechnie mówione (niestety T&L to wciąż software...)

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2013-01-14 16:07 w odpowiedzi na komentarz #3

Ja też nie wiedziałem, że takie rzeczy w Warp3D są akcelerowane. Ciekawe ile jeszcze takich niespodzianek w sobie kryje.

Odpowiedz

Discord
Online: 14
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • b...b...
  • CizarCizar
  • DobrowitDobrowit
  • HengHeng
  • IMPBotIMPBot
  • juenjuen
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • Marek_BMarek_B
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
  • SZAMANSZAMAN
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę