Mariusz Naumowicz przeportował (w oparciu o źródła z PSP) na klasyczne Amigi grę Wolfenstein 3-D. Minimalne wymagania to AmigaOS 3.0, kości AGA, procesor 68020, łatka BlazewCP oraz plik z danymi (wersja shareware). "Wolf" oraz jego następca "Doom" wielokrotnie były już portowane na nasz komputer. Można zaryzykować stwierdzenie, że mamy pewien kompleks "doomopodobny".
Dodano: 2012-01-13 09:47, Autor: st, Kategoria: Gry, Liczba wyświetleń: 4061
AWolf3D 0.6 i kompleks "doomopodobny"
Komentarz redaktora: Kompleks ten wziął się zapewne stąd, iż w czasach swojej świetności Amiga nie doczekała się oficjalnie tych gier. Później jednak z uporem maniaka udowadnialiśmy całemu światu, że jednak można - powstały nasze rodzime "doomy", a po uwolnieniu źródeł, porty oryginalnych gier z peceta. Świat się jednak już mało tym interesował - nasza platforma stawała się niestety coraz bardziej niszowa.
Istnieje także pewna hipokryzja ze strony obecnych zwolenników klasycznej linii Amigi. Uważają oni bowiem, że nowe rozwiązania sprzętowe (A1, SAM, Pegasos) mają zbyt wiele rozwiązań i elementów z PC. Tymczasem z chęcią sięgali, sięgają, a jak widać nawet ciągle portują stare gry FPS z peceta. Gry, tak samo jak ATI Radeon, PPC, czy PCI-E, technologicznie Amidze klasycznej zupełnie obce.
Port Wolfa do pobrania z Aminetu. Miłej zabawy!
-
komentarz #1 wysłany: 2012-01-13 10:48
Zamiast jakieś inne ciekawe gry przeportować to z uporem maniaka kolejny Wolf 3d i Doom. Po co ? Mało to gier na w sumie już klasycznego PC, które można przystosować do Amigi ?
-
komentarz #2 wysłany: 2012-01-13 11:52 w odpowiedzi na komentarz #1
Żeby grę przeportować musi się zgodzić na to właściciel praw autorskich do niej.
Mało tego - musi udostępnić kody źródłowe. Tu jest problem.
-
komentarz #3 wysłany: 2012-01-13 21:56 w odpowiedzi na komentarz #2
Nie do konca tak jest - mysle, ze spokojnie mozna by znalezc cos ciekawszego nawet dla klasyka niz Wolf. Wiele gier z tamtych czasow ma otwarte zrodla.
-
komentarz #4 wysłany: 2012-01-14 12:57 w odpowiedzi na komentarz #3
Z drugiej strony, gdyby był na rynku wydajny i w miarę przystępny cenowo sprzęt, to robienie portów mijałoby się z celem. Każda klasyczna dosowa gra, działałaby poprawnie pod dosboxem. Niestety jedyny wystarczająco wydajny sprzęt, wciąż nie został wydany, a cena niestety jest bardzo wysoka.
-
komentarz #5 wysłany: 2012-01-14 13:06 w odpowiedzi na komentarz #4
Zaobserwowałem, że Exec dąży do normalności w świecie amigowym, także gratulacje dla redakcji oraz dla Pana Adama Kołodzieja. Trzymam kciuki za ten proces
Sam bym chętnie popracował, ale jestem póki co odcięty od mojego Sama440ep.
-
komentarz #6 wysłany: 2012-01-15 10:13 w odpowiedzi na komentarz #3
Portowanie czegokolwiek na klasyka jest bez sensu.
Gry tak do 1992 są przecież dostępne na Amigę.
A od roku 1992 gry na PC były robione na tanie karty SVGA i zwykle korzystają z chunky pixel, które powinno być również w AGA, a którego niestety nie ma.
Efekt jest taki że jeśli ograniczamy się do AGA to większość czasu procesora zeżre konwersja c2p, i to będzie beznadziejnie wolne i będzie kiepsko wyglądać w małym okienku, nawet na 68060.
A jeśli rezygnujemy z AGA to ograniczanie się do klasyka i procesorów 68k jest bez sensu, lepiej zrobić konwersję na mniej przestarzałe Amigi.
Do klasykowców powinno dotrzeć że to co produkowało Commodore w latach 90 to było dziadostwo w porównaniu do ówczesnych pc, i nie ma sensu robić im fałszywych nadziei.
-
komentarz #7 wysłany: 2012-01-15 10:15 w odpowiedzi na komentarz #5
Exec raczej zmienia się z wartościowego serwisu w drugie gorsze ppa.
-
komentarz #8 wysłany: 2012-01-15 15:15 w odpowiedzi na komentarz #6
Masz sporo racji, przy czym uzytkownicy klasyka to czesto uzytkonicy WinUAE, ale czy wtedy nie lepiej skorzystac z DOSBoxa pod Winda?
-
komentarz #9 wysłany: 2012-01-15 15:16 w odpowiedzi na komentarz #7
To nie jest temat tego newsa.
- Discord
-
Online: 10
- Archi-TECH
- Cizar
- Heng
- IMPBot
- juen
- Laubzega
- m...
- Patu
- spazma
- ZeeWolf
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze