Ignition to arkusz kalkulacyjny połączony z małą relacyjną bazą danych pisany dla systemu AmigaOS 3.x (w planach jest również wersja dla AmigaOS 4.0) przez firmę Pinc-Software. Program oprócz standardowych zestawów wykresów będzie posiadał możliwość wizualizacji danych poprzez diagramy wykorzystujące funkcje 3D (Mesa/OpenGL). Program w obecnej wersji nie potrafi jednak importować i eksportować plików w formacie Excela bądź TurboCalca. Można natomiast obejrzeć pierwsze obrazki. Wersja demo planowana jest za kilka miesięcy.
Dodano: 2004-10-28 00:00, Autor: kb, Kategoria: Oprogramowanie, Liczba wyświetleń: 3323
Ignition - nowy arkusz kalkulacyjny dla Amigi
- Discord (online: ) «»
-
Online: 9
- AmiKit
- Angry Andy
- Cizar
- IMPBot
- Janusz82
- juen
- Laubzega
- m...
- SzulcBryggeri
-
komentarz #1 wysłany: 2004-10-28 22:54
Który to GUI toolkit? BGUI mi przypomina.
-
komentarz #2 wysłany: 2004-10-29 17:27
Ciekawi mnie sprawa tego 3D. Zastanawiam się z którego OpenGLa będzie korzystała wersja dla AmigaOS 3.x:
- CyberGL - ufff... jeżeli to ma mieć jedną lub więcej ścianek to będzie już "przymulało" na 060,
- StormMESA - będzie problem na Voodoo3 i Warp3D 4.2 (Fridenowie 3 lata temu napisali mi, że o poprawieniu StormMESA nie ma mowy),
- MiniGL - to chyba jedyne sensowne rozwiązanie na klasycznej Amidze z AmigaOS trzeciej generacji...
O AmigaOS czwartej generacji się nie boję, bo za kilka miesięcy zapewne będzie on już miał jakiś OpenGL przynajmniej na miarę "konkurencji".
-
komentarz #3 wysłany: 2004-10-29 19:48 w odpowiedzi na komentarz #2
Czwarta generacja już ma własny GL. Powiem tylko, że nie jest to MiniGL - dzieło Friedenów zrealizowane na potrzeby Trzeciej generacji. Autorzy uznali, że MiniGL jest zbyt "mini" i nie przystoi swoimi możliwościami do reszty systemu AmigaOS 4.0.Powstało więc coś nowego - a szczegóły pewnie niedługo zdradzą sami autorzy.
-
komentarz #4 wysłany: 2004-10-31 15:11 w odpowiedzi na komentarz #3
No to świetnie! Że coś "OpenGLowego" powstanie to byłem pewien (w końcu kto jak kto ale Friedenowie na pewno się tym zajmą) ale nie wiedziałem, że już jest.
Zgadzam się, że MiniGL był zbyt "mini". Zresztą MiniGL nigdy nie aspirował do miana OpenGLa. Kiedyś jeden z Friedenów napisał mi w odpowiedzi na jeden z moich marudnych listów żebym nie traktował MiniGL jako jednej z implementacji OpenGL. MiniGL powstał tylko po to żeby przeportować Heretica2 (i później przydał się przy portach innych gier). Jest to poprostu API 3D w dużej części kompatybilne z OpenGL. Zawiera tylko to co musiało zawierać żeby na tym ruszył Heretic2. Jeżeli cos się mi w nim nie podoba czy chciałbym cos więcej to oni udostępnili źródła i mogę sobie zmienić jak chcę. To, że wypuścili w świat MiniGL to była tylko ich dobra wola. Celem było przeprotowanie gry a nie stworzenie OpenGLa. MiniGL powstał przy okazji.
W takim razie z niecierpliwością czekam na jakies wieści odnośnie tego nowego OpenGLa.
-
komentarz #5 wysłany: 2004-11-10 22:45
Wyswietlanie diagram to na jakims Kiero-enginie mozna w 3 min zrobic. Natomiast marnie z pozostalymi 98% programu. Znowu jakiś obskurny GUI toolkit. Znowu odkrywanie ameryki od nowa. Autorzy mierza w zrobienie milion pierwszego amiprogramu drugiego gatunku, czy maja sile i czas rozwijac program az do poziomu Excela czy OpenOffice?
- Discord
-
Online: 9
- AmiKit
- Angry Andy
- Cizar
- IMPBot
- Janusz82
- juen
- Laubzega
- m...
- SzulcBryggeri
- Menu
- Baza wiedzy
- Simon's Podcast
-
- #11: jak kot w smole
25-07 czas: 22 min - #10: kodowanie upadku
10-07 czas: 33 min - #9: infantylny Mefisto
26-06 czas: 26 min
- #11: jak kot w smole
- Najpopularniejsze