Web Analytics
eXec.plMAGAZYN UŻYTKOWNIKÓW KOMPUTERÓW AMIGA

Dodano: 2003-12-14 00:00, Autor: kb, Kategoria: Wydarzenia, Liczba wyświetleń: 4306

A A A

Raporty i zdjęcia z Bath

Lokalna impreza w Bath poświęcona w całości nowej Amidze i jej systemowi dobiegła końca. Na sieci dostępny jest raport i zdjęcia z imprezy. Oprócz najnowszej wersji AmigaOS 4.0 pokazano natywną wersję gry Quake 2 korzystającą ze sprzętowego wspomagania funkcji 3D za pośrednictwem natywnej wersji Warp3D.


Dodaj komentarz

Discord (online: ) «»
Online: 11
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • CizarCizar
  • Delf_2000EDelf_2000E
  • HengHeng
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • MirqMirq
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
Paweł Rogacewicz
Czytelnik

komentarz #1 wysłany: 2003-12-15 15:39

a ten q2 chodzi pod miniGL, czy bracia jedi klepali to "na zywca" pod warp3d?

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #2 wysłany: 2003-12-15 15:54 w odpowiedzi na komentarz #1

a ten q2 chodzi pod miniGL, czy bracia jedi klepali to "na zywca" pod warp3d?

Mi sie wydaje, ze raczej pod jakies (nie mowie ze to samo, ktore znamy z AmigiClassic) MiniGL. Chyba lepiej dorobic jakiegos uproszczonego GLa i potem prawie nie ruszac zrodlowki Quake niz grzebac w przedziwnych, cudzych, przeogromnych, niezrozumialych zrodlach gry zeby wsadzac amigowe klimaty. Poza tym jest to bardziej przyszlosciowe, bo MiniGL przyda sie bez watpienia i w przyszlosci. Skoro na AmigeClassic dla samego Heretica2 im sie chcialo zrobic MiniGLa to mysle, ze teraz tym bardziej. Tak mysle...

Odpowiedz

Paweł Rogacewicz
Czytelnik

komentarz #3 wysłany: 2003-12-15 23:44 w odpowiedzi na komentarz #2

swiete slowa, chcialem podchwytliwie zapytac czy jest juz jakis openGL pod OS4. A jak wyglada sprawa pod Mos'em? Kiero skonczyl swoj Tiny(?)GL?

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #4 wysłany: 2003-12-17 15:57 w odpowiedzi na komentarz #3

A jak wyglada sprawa pod Mos'em? Kiero skonczyl swoj Tiny(?)GL?

O tak - akcelerowane TinyGL dziala juz bardzo dawno. Nie mam pojecia dlaczego SDK nie zostalo puszczone w swiat. Ja mam jakas dosyc wczesna wersje ale dziala bardzo fajnie. Do tego zarowno sterowniki 3D jak i sam TinyGL ciagle przyspiesza. To wydaje sie nie miec konca. Juz kilkanascie FPSow temu myslalem, ze moje Voodoo3 2000 AGP wiecej nie wydoi a jak widac ciagle jeszcze cos sie daje przyspieszyc. Tak prawde mowiac to kazdy kto chce miec SDK do tego TinyGLa to moze miec. Nie jest to jakos specjalnie tajne i wystarczy chyba poprosic Kierownika zeby juz sie tym cieszyc. Oczywiscie lepiej by bylo zeby to w koncu poszlo w swiat, bo wtedy moze cos by pod to powstalo ciekawego.

Ten caly Kierownikowy TinyGL z zalozenia ma byc taka troche okrojona wersja OpenGL ale za to zoptymalizowana, przyspieszona. Tym pelnym i bardziej oficjalnym OpenGLem dla MOSa ma byc powstajacy ciagle Jungle. Jednak na ten temat wiem tylko tyle, ze sie robi.

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #5 wysłany: 2003-12-17 19:27 w odpowiedzi na komentarz #3

Jeszcze dorzuce 3 grosze...

Kiero skonczyl swoj Tiny(?)GL?

Skończyć to on go pewnie nigdy nie skończy z tego powodu, że ciągle coś tam dorabia. Portuje jakieś rozszerzenie, biblioteki, a czekając na stery do "Radka" omija ograniczenia Voodoo3 (co mi się bardzo spodobało).

Przy "Tiny" postawiłeś znak zapytania więc może wyjaśnię. Z tego co wiem to ten jego MOSowy TinyGL rzeczywiście zaczął sie od portowania tego znanego nam z Aminetu nieakcelerowanego TinyGL. Nazwa pozostała ta sama ale w tej chwili to nie wiem czy kierownikowy TinyGL zawiera 10% tego co jest w tym starym TinyGL. Tamtego już tak mało zostało, że właścwie można pominąć.

Być może Kiero wpadnie tutaj to dopisze coś co bez wątpienia będzie bardziej sensowne i wiarygodne od mojej gadki. W końcu ja wiem tyle co zjem, a przy proporcjach 186cm/60kg to zbyt wiele nie jem...

Odpowiedz

Paweł Rogacewicz
Czytelnik

komentarz #6 wysłany: 2003-12-18 11:41 w odpowiedzi na komentarz #5

Przy "Tiny" postawilem znak zapytania, poniewaz z tego co pamietam [a pamietam niewiele ] Kiero zastanawial sie nad nazwa, rzekl tez, ze bedzie pierwszym czlowiekiem, ktory zainteresuje sie os4, jesli wyjdzie [wszystkich flamewar'owcow prosilbym o nie zasmiecanie watku]- z racji ladnych paru promili we krwi wowczas, ciekawym czy Kiero chce to kompilowac pod wiecej platform czy tylko pod MOS'em, tudziez czy trzeba duzo [cokolwiek? ] zmieniac portujac program zywcem z openGL?
powstala[-je?] juz jakias zapierajaca dech produkcja [troche wazeliny nie zaszkodzi? )] pod TinyGL?

Odpowiedz

Michał Woźniak
Czytelnik

komentarz #7 wysłany: 2003-12-18 14:03 w odpowiedzi na komentarz #6

Przy "Tiny" postawilem znak zapytania, poniewaz z tego co pamietam [a pamietam niewiele ] Kiero zastanawial sie nad nazwa, rzekl tez, ze bedzie pierwszym czlowiekiem, ktory zainteresuje sie os4, jesli wyjdzie [wszystkich flamewar'owcow prosilbym o nie zasmiecanie watku]- z racji ladnych paru promili we krwi wowczas, ciekawym czy Kiero chce to kompilowac pod wiecej platform czy tylko pod MOS'em, tudziez czy trzeba duzo [cokolwiek? ] zmieniac portujac program zywcem z openGL? <br> powstala[-je?] juz jakias zapierajaca dech produkcja [troche wazeliny nie zaszkodzi? )] pod TinyGL?

Tych promili nie bylo az tyle Jezeli na os4 bedzie dostepny krosskompiler to oczywiscie to co robimy pod mos'a bedzie tez pod os4 (kwestia przeportowania jednego pliku). Jednak to co robimy na scenie nie dziala na tinygl'u a na moim wlasnym engine. Co do tinygl'a to oczywiscie nie da sie go przeniesc na os4 bo tam jest warp3D a nie rave(moze i by sie dalo, ale za duzo pracy i chyba nie ma sensu Co do kompatybilnosci z opengl'em to jest ona duzo wieksza niz w przypadku minigl'a i przenoszenie prostych aplikacji nie stanowi wiekszego problemu. po szczegoly zapraszam na priv (nie mam teraz czasu pisac).

Odpowiedz

Paweł Rogacewicz
Czytelnik

komentarz #8 wysłany: 2003-12-20 00:45 w odpowiedzi na komentarz #7

dziex za chwile czasu na wyjasnienia. Respekt

Odpowiedz

Michał Woźniak
Czytelnik

komentarz #9 wysłany: 2003-12-20 02:11 w odpowiedzi na komentarz #8

dziex za chwile czasu na wyjasnienia. Respekt

tylko dlaczego ten ""? btw. to pytanie to betatesterow os4 lub ludzi majacych dostep do braci Friedenow (napisalbym sam, ale nie mam dostepu do sieci w domu). Mam kilka pytan: - czy nowy w3d bedzie mial sprzetowy multitexturing dla voodoo? - czy beda prawidlowo dzialaly textury typu GL_LUMINANCE lub GL_ALPHA ( nie pamietam nazw w3d). Niestety od tego zalezy czy bedziemy mogli przerobic swoje produkcje.

Odpowiedz

Paweł Rogacewicz
Czytelnik

komentarz #10 wysłany: 2003-12-20 11:55 w odpowiedzi na komentarz #9

- tak po prostu, milo Cie widziec - cos wszyscy ostatnio przewrazliwieni mocno po tych portalach ganiaja a te pytania - to moze na AW.net zapodac w jakims forumie - calkiem prawdopodobne, ze sami ci odpowiedza.

Odpowiedz

Paweł Rogacewicz
Czytelnik

komentarz #11 wysłany: 2003-12-20 12:04 w odpowiedzi na komentarz #10

yyy, tzn. sami Friedenowie, chyba ze nasi rodzimi betatesterzy juz to wiedza...
[w sumie jesli chcesz, moge sprobowac zarzucic tam ten watek, choc nie wiem, czym godzien, zwazywszy ze zaburaczylem tam troche z premedytacja ]

Odpowiedz

MDW
Czytelnik

komentarz #12 wysłany: 2003-12-22 12:07 w odpowiedzi na komentarz #9

Zbyt konkretne pytania zadajesz. Konkretne=klopotliwe.

Ale popieram pytanie. Jak wszystko wykumasz, opracujesz technologie przenoszenia "cudakow 3D" z MOS na AOS4 to JAK ZWYKLE Cie poprosze o pomoc. Mam nadzieje, ze JAK ZWYKLE nie odmowisz.

Acha i postaraj sie zrobic cos z netem w siebie w chacie. Siec bez Kiero jest taka pusta...

Odpowiedz

Michał Woźniak
Czytelnik

komentarz #13 wysłany: 2003-12-23 13:32 w odpowiedzi na komentarz #12

Zbyt konkretne pytania zadajesz. Konkretne=klopotliwe. <br> <br> Ale popieram pytanie. Jak wszystko wykumasz, opracujesz technologie przenoszenia "cudakow 3D" z MOS na AOS4 to JAK ZWYKLE Cie poprosze o pomoc. Mam nadzieje, ze JAK ZWYKLE nie odmowisz. <br> <br> Acha i postaraj sie zrobic cos z netem w siebie w chacie. Siec bez Kiero jest taka pusta...

Technologia nazywa sie OpenGL To co ja robie u siebie w engine to inna bajka i Tobie raczej nie pomoze (no chyba ze inne komponenty jak odtwarzalki do muzyki itp) bo tam wszystko jest niskopoziomowe. BTW. Dostep do sieci mam od soboty. Dzisiaj bede sieciowal pc'ta z pegasosem. A co do pytan, to widzialem ze pojawily sie na amigaworld.net, ale niestety bez odpowiedzi, wiec bede musial zapytac sam.

Odpowiedz

Discord
Online: 11
  • Adam_MAdam_M
  • AmiKitAmiKit
  • CizarCizar
  • Delf_2000EDelf_2000E
  • HengHeng
  • LaubzegaLaubzega
  • m...m...
  • MaaG^dAMaaG^dA
  • MirqMirq
  • PatuPatu
  • spazmaspazma
dołącz do kanału »
Menu
O tym piszemy
Baza wiedzy
Najpopularniejsze
Wybierz ikonę